|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-14 15:07:00
|
|
Michael Lundahl |
Pajasar som förstör för andra och blit påhejade för det får mig att tänka på crackers som begår datorrelaterade sabotage och dörmed frstör för tusentals människor. De fortsätter med detta enbart för att andra hejar på dem och tycker att de är så coooooola. Kanske samma sak med Fylking?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-14 16:18:00
|
|
Puppi |
Spermaharen någon...? Hihihi....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-14 16:43:00
|
|
Bruce Campbell |
Bra inlägg. Det enda som annars finns skrivet i frågan är ju författat av kvällstidningarnas krönikörer som är rädda att bli av med sina feta bildbylines om de skulle stöta sig med humorhelgon som Fylking/Schyffert. Det finns en liten klick mediaelit som du klokast i att ignorera om du blir påhoppad, det enda som kommer att hända är att du blir förlöjligad i fredagsbilagorna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-14 17:19:00
|
|
Anders E |
Heja Horace! Fylking är en pajas som måste leka clown för att få uppmärksamhet. Tröttsam. Ut men.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-14 17:19:00
|
|
peter horal |
fylking glömde fisa under "intervjun" med h.e. det var synd då han därmed inte gjorde sitt intellekt rättvisa
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-14 17:23:00
|
|
Anders E |
...och jag lovar att Fylking nånstans kommer att skriva en artikel om hur hans yttrandefrihetliga rättigheter att skrika saker i radio har kränkts och hur han är utmobbad av etablerade medier och hur detta är ett tecken på den elitism som finns i svenska medier. Allt uppbackad av radarparspolaren och kvalitetsjournalisten Aschberg. Stackars Gert.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-14 17:44:00
|
|
jan |
Fylkings “äntligen"-grej är ju faktiskt rätt kul, även om man i övrigt kan kalla honom pajas. Det är ändå rätt korkat av Akademin att porta honom; nu blir ju intresset och förväntningarna kring just denna del av tillkännagivandet ännu större i fortsättningen. Inser man inte det?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-14 19:27:00
|
|
Anna Li |
Då förstår jag bättre, för bara "äntligen" grejen var ju ganska harmlös och till och med lite rolig, men hur mycket tjafs som helst som tar plats för andra kan man inte stå ut med. HÅller dessutom med om att yttrandrefrihet inte är detsamma somatt alltid få säga precis som man vill i alla sammanhang.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-10-14 19:58:00
|
|
filikoster |
Fylkings tilltag hemma hos Horace var lite kul från början. Nu, i och med Horace reaktion, har det plötsligt blivit hysteriskt roligt. Som Spermaharen i verkligheten. Man bara väntar på att Horace skall gå ut med att han hädanefter endast vill bli kallad Tony Montana.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-10-14 21:11:00
|
|
Ayo |
Horace är en sliskig borgare som ägnar sig åt att må bra över sin egen självproklamerade förträfflighet. Jag mår dåligt varje gång jag ser honom. Det är en skam att han ska representera svenskt kulturliv. Då vill jag hellre att Fylking ska göra det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-10-14 22:13:00
|
|
oinsatt |
är det sant att horace engdal gick i samma klass som den okände christer pettersson?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-14 23:31:00
|
|
Hassan L |
You go Harace. Jag håller med, sen tycker jag att ni har gjort bra val av vinnarna. Gao Xsin var väl inte det bästa valet, varför inte Kadaré och Kemal?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-15 01:26:00
|
|
Petter |
Patetiskt Hora Sengdahl! Om man samlar ett ansenligt antal människor i ett rum för att de unisont ska reagera på ett till vansinne uppblåst pris, då är inte lite satir av detta spektakel något att bli så förvånat indignerad av. Visst, stoppa Fylking om Ni, pajasar snarare än Gert nu mäktar med det; nästa år kommer vi att av den samlade internationella presskåren höra ett rungande FINALLY!!!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-10-15 07:05:00
|
|
Man |
Visst är Fylking en patetisk figur. Samtidigt har Horace E. definitivt bevisat att han är i total avsaknad av humor och självdistans.Men vad annat var att vänta?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-10-15 09:25:00
|
|
sanna |
I love Horace!
och så var det med den saken.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-10-15 09:45:00
|
|
Per W, äntligen |
Självklart skall Gert Fylking portas!
Oavsett vad man tycker om Horace E, så är Nobelpriset något som gör Sverige världsberömt och att den där pajasen gör att viktiga och angelägna författares budskap och verk kommer i skymundan.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-10-15 11:00:00
|
|
d. |
i och med att GF är portad så blir det en ännu större sport för honom att ta sig in och ropa "Äntligen!!". Det ger ju honom bara vatten på sin kvarn.Ungefär som när småbarn alltid gör tvärtemot vad pappa säger.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-10-15 11:08:00
|
|
Jaxx |
Ett skämt blir sällan roligare när det upprepas. Gert Fylking har gjort sin poäng vad den nu är - det verkar lite oklart och borde lägga av. Men han kanske är enfaldig?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-10-15 11:09:00
|
|
Jaxx |
Men Horace: Du har fortfarande inte förklarat varför Tomas Pynchon inte har fått Priset? Han är en värdig kandidat tycker jag!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-10-15 12:39:00
|
|
Greger |
Du har givetvis helt rätt Horace. Du borde egentligen inte ens lägga ned tid på att bemöta den sk kritiken.
|
| |