Därför är Gert Fylking portad

Den här tråden diskuterar artikeln Därför är Gert Fylking portad.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2002-12-05 19:55:00
Yog-Sothoth
Tack Horace, har alltid undrat varför han var portad, har varit lite förbannad på anledningenatt han skrek äntligen men nu förstår jag.
Inlägg #42: Postat: 2002-12-11 10:13:00
beata
Horace!
Vet inte om du uppmärksammade det. Men dagarna efter tillkännagivandet så kunde man på Aftonbladets hemsida lyssna på Gert när han läste "mannen utan öde" Det var så bra att både jag ocj mina arbetskamrater gick iväg och köpte boken som finns för en 50-lapp i pocket. Det är verkligen en jättebra och mycket lättläst bok OCH författare som jag upptäckte på det sättet.
Inlägg #43: Postat: 2002-12-27 12:23:00
Olov
Gert är en idiot.
Inlägg #44: Postat: 2003-01-01 18:34:00
SHQ
Bra att ni portat den Gert. En effektsökande narciussgubbe som lider av massmedial exhibitionism. Han bor i mitt barndomskvarter och är en riktigt dryg djävel. Heder till Horace.
Inlägg #45: Postat: 2003-01-07 00:45:00
Simon B.
så här är det.ingen vill se en kinesisk kille som skrivit 2 böcker som bara svenska akademien o kanske 3 personer till har läst få nåt så stort som nobelpriset.En riktigt känd författare skulle vara bättre.när gert skriker äntligen så är han helt enkelt den satiriske medelsvensken helt enkelt.Så tror jag iallafall. //simo
Inlägg #46: Postat: 2003-01-12 00:21:00
Li
Fylking får mig att må dåligt. Jag
såg honom-ivrigt påhejad av full publik under Aschbergs program upp och skulle roa den fulla publiken
-vuxen karl springa i hundkostym och hoppa på äldre damer och herrar i Stockholms city och börja jucka på dem -sist men inte minst när han hjälpte till att supa ner Christer Pettersson så att han anmälde sig självmant till polisen som jag vill tala ut och tala om att jag är "Palmemördaren". Sen skulle F trodde han... kamma hem miljon-hittelön-summan..
Inlägg #47: Postat: 2003-01-16 18:43:00
Niklas W
Kan iofs förstå att Fylkings "Äntligen" är välkommet hos vissa för att bättra på folkligheten hos litteraturpriset, men är det verkligen ett folkligt litteraturpris vi vill ha? Priset går till Liza Marklund? Hu! Priset skulle med tiden bara bli en litteraturens Oscarsgala, där de mest välsäljande och USA-anpassade böckerna fick pris.
Inlägg #48: Postat: 2003-01-18 18:40:00
Joppe
Vad skulle vi gjort utan Gert Fylking..!? Mannen som suddar bort gränser, likt en snöplog på e6:an en snöstormig decemberkväll.

Mannen som ger kvasijournalistiken ett utmärkt distanslöst arbete..lång bortom författningar och konventioner.

Gert Fylkings journalistskola.
Vad säger ni om det?

Tänk er..
Inlägg #49: Postat: 2003-01-18 18:41:00
Del 2/ joppe
Fönedrings teve på hög nivå, vad annars. Varför ställa publikmediala frågor och förutsättningsbara intervjuver om man inte får skaka om lite..va..en liten klatchig funny jordbävning..mitt i alltihopa..bara som en katalysator till allt allvar som behövs distanseras och övermätta svenskars pop-corns ätande lättja framför svensk vanlig underhållning.

Självklart skall Gert inte få möjlighet
Inlägg #50: Postat: 2003-01-18 18:43:00
Joppe
Självklart skall Gert inte få möjlighet att kränka akademins intellektuella med intrikata och facila frågeställningar.

Men vad vore sverige utan Fylking..
..egentligen..?
Inlägg #51: Postat: 2003-01-20 17:42:00
Kimilin
Bara för att man jobbar vid akademin behöver man väl inte vara så j**la humåfri eller?? Jag kan hålla med om att Gert går för långt i bland och självklar får man inte förstöra viktiga grejor eller kränka någon men det där "äntligen" det var ett lyckat, roligt och ett snällt skämt. Jag hoppas inerligt att man inte blir lika tråkig som du verkarför då vill verekligen inte jag få jobb på den svenska akademin.
Inlägg #52: Postat: 2003-02-05 17:23:00
Anders bolinder
Fy faan vilket rövslickeri! Bara för att nâgon pâstâr sig vara Horas Egengod sâ skrivs det 100-tals - Jo du har sââââ rätt Horas Äggmunk! Vad de i själva verket tanker är - Om jag blir riktigt brun om tungan kanske jag fâr sitta med en vacker dag. Âââh, jag hoppas sââââ!
Fy vad det luktar bajs i sverige. stäng käftarna!
Inlägg #53: Postat: 2003-02-09 16:32:00
Zara
Såklart blev han portad!

Att yttra sig fritt bland trångsynta gamla konservativa gubbar är strikt förbjudet, enligt dom!
Akademin är de trångsynta gubbarnas värld och dom bestämmer reglerna.

Synd att dom missar så mycket av det goda ifrån yttrandefriheten!!!!!
Inlägg #54: Postat: 2003-03-22 15:54:00
Ulf Bäckström
Synd att Horace inte bemödade sig att förklara vad "det fria ordet" innebär om inte rätten att fritt uttala sig oavsett sammanhang. Om ni vill ha er slutna krets på möte eller middag får ni stänga ute vem som helst. Men nomineringen skall vara något för alla och skall lyfta fram någon som ansetts ha åstadkommit något viktigt - inte bara en chans för Dig, Horace, att trivas framför TV-kamerorna några minuter.
Inlägg #55: Postat: 2004-06-05 08:21:00
Jürgen Moos
Oavsett vad man tycker om Gert Fylking tycker jag att det ynkligt att Svenska Akademiens ständige sekreterare inte ens kan riktig svenska!

I sin förklaring till varför Fylking portförbjudits säger han: "Med detta kunde Fylking ha låtit sig nöja, om ..." - Detta är FEL SVENSKA! Det heter att F. borde ha låtit sig NÖJAS, dvs passivform med s i slutet..

Kraven på medlemskap i Sv. Akademien är tydligen inte lika höga som samlingens självkänsla.

DÅLIGT!
Inlägg #56: Postat: 2004-06-12 16:57:00
Kristin Kronblom
Man får ju skilja på salongskultur och ladugårdsvitsande !!

Horace Engdahl skulle inte kunna utfodra en gris bättre än vad Gert skulle kunna skriva en Haiku dikt.

Di ä två olika sörters unnerhållare i kultursvängen. Så enkult ä dä.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...