Bli en känslolös sexmaskin!

Den här tråden diskuterar artikeln Bli en känslolös sexmaskin!.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-24 11:15:00
sten
Det är bara när man är kär som sex är riktigt bra. "Sexmaskiner" är nog psykopater eller har förmåga att tro att de är kära 10 minuter i taget
Inlägg #2: Postat: 2002-09-24 11:53:00
Frederik
The mistake you make – according to me – is to think that being in love is love itself. Being in love is a biological reaction that you cannot control, which can be a wonderful way of beginning a love relationship, but isn’t what love is all about. The love that lasts for a lifetime is in essence an act of will, of perceiving the uniqueness and value of a person and wanting to contribute to his/her growth and happiness.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-24 12:03:00
flemens
Din svartsyn på är bara en tillfällig paus av klarsyn och snart kommer du att möta blicken som grumlar ditt sinne igen och allt börjar om på nytt. Kärlek är en förbrukningsvara med bästföredatum, runt hörnet finns alltid något fräschare som kan tilltala mitt ego. Först när vi kan stå nakna i sinnet framför varandra, kan man börja tala om den kärlek som poeterna skrivit om.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-24 14:39:00
pluppen
jepp. håller med dig fullständigt. å andra sidan är det så där vi känner när vi inte är kära. när vi är kära glömmer vi det där. vi glömmer att vi blir svikna, sårade. tills det händer igen. Så får vi insikt och inser att vi inte ska ha förhållanden... ond cirkel, yes.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-25 09:39:00
viKING&MYRAN
DET VAR EN SKITBRA SPALT
Inlägg #6: Postat: 2002-09-26 12:53:00
god_is_love
tror det handlar om att kunna älska villkorslöst. säg "jag älskar dig" till någon om du gör det, utan att förvänta dig ett svar tillbaka. det är alla förväntningar man har på varann som förstör. eller att man har en bild av sin partner, hur man vill att den ska vara och försöker ändra på honom/henne. sluta med det. välj alltid kärlekens väg så kommer du att bli lycklig och förmodligen träffa någon likasinnad. och när det uppstår problem, våga prata om dom då annars funkar det inte....
Inlägg #7: Postat: 2002-09-27 21:10:00
Mia
Nej, kärlek mellan man och kvinna är sällan hållbar, det är mkt snack och lite verkstad. Det märks här på avd sex och kärlek, dom enda verkliga kärleksförklaringar här har gällt barnen, pappor som skrivit om kärleken till sina söner.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-27 23:49:00
Tara
Tyvärr verkar det gå i mode att inte tro på kärleken, men kanske handlar det om att vi borde se det hela med andra ögon. Vi kan inte begära av någon att de alltid ska älska oss, vi kan ge dem anledningar till det och öppna oss för kärleken. Men den går inte att tvinga fram. Lika lite borde vi lova någon att vi kommer älska den personen för alltid. Vi kan lova att vi älskar här och nu, men framtidens har vi ingen makt att förutbestämma.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-29 23:26:00
Sara
Ja, jag försökte vara en känslolös sexmaskin ett tag, men så blev jag kär igen, kunde inte hjälpa det, så nu är jag bara en sexmaskin. Det är ju underbart att känna att man kan bli älskad, men smärtan av att inte vara det längre, är ändå värre. men jag kan inte hjälpa det.
Inlägg #10: Postat: 2002-09-30 15:26:00
MrBungle
Det är snarare bristen på kärlek som får folk att ta livet av sig. Vänta 10 månader till eller varför inte 10 år så förstår du vad jag menar.
Inlägg #11: Postat: 2002-10-08 14:29:00
Mina
Har hört en teori som gick ut på att den romantiska kärleken var något som uppfanns under högmedeltiden och är något som är helt kulturellt betingat och begränsat till den Västliga kultursvären. Alla annat skulle enligt denna teori vara ren sexualdrift. Den romantiska kärleken skulle således bara vara en myt och därför omöjlig att uppnå. Undrar dock om teorin stämmer. Hoppas inte.

/Mina, romantiker
Laddar...