|
Inlägg #81: Postat: 2002-08-23 10:04:00
|
|
Andreas |
Jag trodde inte att du var så naiv och korttänkt, men jag får tydligen revidera. Eftersom vi har så olika utgångspunkt så går det knappt att diskutera. Jag diskuterar gärna vad som ev. "framkallar" vissa saker eller varför vissa föds på ett visst sätt.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2002-08-23 10:08:00
|
|
Andreas |
Men jag gör det utifrån ett humant perspektiv och en realistisk bild. Du utgår från en fyrkantig generaliserande ide om att homosexualitet är ett problem "eftersom om alla vore...". Det är här vi skiljer oss åt.
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2002-08-23 10:10:00
|
|
Andreas |
Det handlar om människosyn och synen på diversitet. Studier visar och det är min fasta övertygelse att att "homovänligt samhälle" producerar inte fler homosexuella, egentligen! Det kan verka så, eftersom fler "kommer ut".
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2002-08-23 10:12:00
|
|
Andreas |
Jag inte bara antyder, nix, jag påstår att homosexualiteten, precis oms heterosexualiteten är en del av naturen och att de är önskvärda! Har du inte någon kunskap om demografi?
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2002-08-23 10:15:00
|
|
Andreas |
Du skriver: "det finns ju alltid en förklaring till varför någon attraheras av samma kön även om varken du eller jag känner till alla enstaka fall" . Fel! det är precis det det inte gör! För de talrika fall som inte "passar in" i förklaringsmodellen, gör att själva förklaringsmodellen faller, det vet du också!
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2002-08-23 10:18:00
|
|
Andreas |
Du skriver:"...ty homos kommer inte att påverka mitt eget liv nämnvärt. Däremot tänker jag på mina barn, barnbarn eller barnbarnsbarn liv". Vad vet du om det? Vad säger du till ett barn/barnbarn som "kommer ut"? Eller är det uteslutet? Om så är fallet, anser du då att ditt barn/barnbarn blivit "drabbat av en sjukdom"?...I så fall är du patetisk.
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2002-08-23 10:22:00
|
|
Andreas |
Jag är ledsen nix, att homofobin har drabbat dig och färgat dig till att få en skev verklighetsuppfattning. Din rädsla är inte befogad. Du måste ha ett helvete; tänk alla forskare mfl som säger emot dig, som säger att homosexualitet inte är en sjukdom, att homosexualitet är en del av naturen, att det inte finns enhetliga förkl.modeller, att ingen sexualitet kan "spridas" etc? Jag lider med dig.
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2002-08-23 10:24:00
|
|
Andreas |
Till den andra Andreas: nej, jag tror inte på Gud. Jag tror på kärleken.
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2002-08-23 22:45:00
|
|
nix |
Så, du är helt övertygad om att det inte går att förklara varför någon blir homosexuell? Alltså, enligt dig beror homosexualiteten på något dunkelt, nåt slags mysterium som alla vetenskapsmän VET att det är *helt normalt* men som ingen kan förklara varför sånt händer… samtidigt är du lika övertygad om att antal homosexuella kommer att vara 5 -10 för all framtid…! hur många tror du lyckas övertyga med sån floskler?
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2002-08-23 22:49:00
|
|
nix |
Vem som är infantil egentligen? Kan du namnge nån "forskare" eller källanvisning till nån forskning utförd av neutrala ej homos som kan styrka dina så självsäkra påstående? Och ditt argument att: "homos är naturlig" är faktiskt helt irrelevant, eftersom livet, sjukdomarna och döden är ju naturliga alltsammans eller hur?
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2002-08-23 22:53:00
|
|
nix |
Och förresten, är en passiv bög en man eller kvinna? Och varför? kan du definiera "man" vs "kvinna"? Nej du, jag har inget helvete, varför skulle jag ha det? jag struntar nämligen fullständigt i vad ni homos gör med varandra. Men *please* håll tassarna borta från barnen, där går gränsen!!
|
| |
|
Inlägg #92: Postat: 2002-08-25 01:58:00
|
|
Den andra Andreas |
Era nix & Andreas inlägg är så överfulla av retoriska påståenden att jag inte vet vart jag ska börja. Ingen forskare kan ensam avgöra huruvida en företeelse är ”önskvärd” eller inte, då forskaren studerar den faktiska verkligheten medan påståendet ”X är önskvärt” är ett värderingsmässigt påstående. Håller ni med om detta, och vad tror ni då att detta får för konsekvenser för era respektive resonemang?
|
| |
|
Inlägg #93: Postat: 2002-08-25 20:54:00
|
|
nix |
till den andre Andreas: Det har ju alltid funnits och troligen kommer alltid att finnas skrivna och/eller oskrivna normer, samt vissa individer som är avvikande från dessa. I detta fall handlar om en norm eller princip som har funnits för att säkerställa människans fortplantning. Risken att detta kan sättas på spel bör inte viftas bort med luddiga eller grundlösa argument, tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #94: Postat: 2002-08-26 11:57:00
|
|
Andreas |
För mig är något som är skadligt för naturen, endast - och då menar jag endast - det som verkligen skadar någon. En sjukdom kan vara exempel på det, en nedsatt förmåga etc. En sexualitet som inte bygger på ömsesidighet är också skadlig. Att däremot en minoritet av alla människor, råkar tända på samma kön, ser jag varken som skadligt eller ett hot.
|
| |
|
Inlägg #95: Postat: 2002-08-26 11:58:00
|
|
Andreas |
Jag anser att det skadliga vore att försöka ändra på dessa människor, eller få dem att tro att de icke är önskvärda. Homosexualitet har varit mer, mindre eller inte alls accepterat i olika kulturer o epoker.
|
| |
|
Inlägg #96: Postat: 2002-08-26 12:00:00
|
|
Andreas |
Som bekant i antikens grekland samt i vissa asiatiska traditioner har det ansetts "helt normalt". Ingenting har dock visat att detta har inneburit att fler "blivit" homosexuella! Det vore lika dumt som att tro att det är fler homos i dagens Sverige pga av en "trend"!
|
| |
|
Inlägg #97: Postat: 2002-08-26 12:02:00
|
|
Andreas |
Du envisas med att tro att det praktiskt och faktiskt är möjligt att s.a.s "skapa" ett 100-igt heterosexuellt samhälle. Jag tror inte en sekund på det, eftersom jag tror att det är en kombination av orsaker som påverkar huruvuda någon tänder på samma eller det andra könet.
|
| |
|
Inlägg #98: Postat: 2002-08-26 12:03:00
|
|
Andreas |
Varför blir man homosexuell? Tja, varför gillar vissa pizza medan andra föredrar sallad? Varför är en del intresserade av sport, men andra av att samla frimärken? Jag anser att det viktigaste är att var och en blir accepterad för det den är.
|
| |
|
Inlägg #99: Postat: 2002-08-26 12:05:00
|
|
Andreas |
Varför är den del 20-åriga män sexuellt attraherade av "gamla tanter" och inte av tjejer i deras ålder? Är dessa män "felprogrammerade" sjuka i huvudet, drabbade av något hemskt, eftersom 1. kvinnan kan inte alstra barn har passerat klimakteriet samt 2. att "alla andra" gillar unga kvinnor?
|
| |
|
Inlägg #100: Postat: 2002-08-26 12:07:00
|
|
Andreas |
Bör vi göra djupgående studier av dessa män för att se "vad som är fel eftersom de inte gör som alla andra"? För "tänk om det sprider sig till alla män, då hotas ju mänskligheten"?...
|
| |