Jag känner ingen bög eller flata

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2002-06-24 10:35:00
Jonas
Precis. Barnets bästa. Och att påstå att barnets bästa i INGET enskilt fall KAN vara att ha homosexuella föräldrar är en skymf mot alla, barn som vuxna, i ett demokratiskt humant samhälle. Som tur var insåg de flesta riksdagsledamöter detta.
Inlägg #2: Postat: 2002-06-24 10:43:00
Jonas
För vad är barns bästa - egentligen: 1. att ha kärleksfulla och ansvarfsulla föräldrar ELLER
2. att föräldrar per definition och i ALLA lägen består av en kvinna och en man?
Naturligtvis är det kriterie 1 som utgör definitionen på "barns bästa".
Människornas, föräldrarnas egenskaper I SIG är det enda som räknas när det gäller barnets bästa. Dessa egenskaper skall prövas från fall till fall, inte utifrån kön eller läggning, för barnets bästa!
Inlägg #3: Postat: 2002-06-24 11:03:00
Peter H
Som sagt, det vore ju intressant att se hur många barn man kan hjälpa, istället för att se hur mång barnlösa par man kan hjälpa.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-24 11:40:00
Jesper N
Är det inte just barnens bästa som är i fokus i den här artikeln och de här kommentarerna?
På sätt och vis är det synd att det inte är ett accepterat argument att säga att homosexualitet är fel, eftersom de som tycker så måste hitta på andra argument som är mer pk. En debatt i vilken folk inte säger vad de menar kan aldrig bli särskilt bra.
Inlägg #5: Postat: 2002-06-24 11:50:00
Peter H
Som sagt, det vore ju intressant att se hur många barn man kan hjälpa, istället för att se hur mång barnlösa par man kan hjälpa. Jesper N och Jonas: kommentaren till den här tråden handlar inte om homosexualitet även om ni gärna skulle vilja det
Inlägg #6: Postat: 2002-06-24 12:08:00
Jesper N
Vem skulle vilja vad sa du?
Inlägg #7: Postat: 2002-06-24 12:51:00
Peter H
Jag sa inget, däremot skrev jag. I motsats till er vill jag inte forsätta älta homosexvinklingen som känns rätt uttjatad. Däremot vore det intressant att se det hela helt ur barnens synvinkel.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-24 14:05:00
Anna Li
Vi verkar överens i frågan. "Homosexvinklingen" är intressant så tillvida att när man ser hur ett antal kristdemokrater som verkligen borde brinna för barnens bästa glömmer det till förmån för sin skräck och avsky för homosexuella - då förstår man verkligen hur djupt det sitter. Man struntar i barnens bästa till förmån för att trycka till de homosexuella lite extra. Ganska anmärkningsvärt! Man gör hellre dubbelt illa än dubbelt bra!?
Inlägg #9: Postat: 2002-06-24 14:58:00
Jonas
Peter H: visst, du har en poäng. Men samtidigt kommenterar vi Linussons artikel och den handlar faktiskt om den "uttjatade" homoadoptionsdebatten. Och den handlar mycket om att vissa ställer barnens rättigheter EMOT "de vuxnas", när de istället borde inse att det ena inte utesluter det andra.
Inlägg #10: Postat: 2002-06-24 22:34:00
Lennart
Tala om elitism!
homosexuella är bättre föräldar än hetrosexuella.
Kan inte en homosexuell vara en egoist, narkoman eller alkoholist?
Inlägg #11: Postat: 2002-06-24 22:40:00
Anna Li
Lennart, var någonstans har du lyckats tolka in att någon tycker att homosexuella är bättre föräldrar än heterosexuella??? Ingen här har varit i närheten av ett sådant påstående. Tvärtom är min poäng att det är omöjligt att fälla sådana omdömen om en "grupp" som har mycket litet gemensamt som individer förutom sin sexuella läggning.
Inlägg #12: Postat: 2002-06-24 22:40:00
forts
Jag är t ex heterosexuell och det finns definitivt andra heterosexuella som jag har NOLL gemensamt med. Det finns säkerligen homosexuella som är helt olämpliga som föräldrar precis som det finns heterosexuella som är det. Allt handlar om att de som befinns LÄMPLIGA som föräldrar ska få adoptera oavsett sexuell läggning ev övervikt, hårfärg, skostorlek mm
Inlägg #13: Postat: 2002-06-24 22:53:00
Lennart
Barn blir ofta utsatta för mobbing bara för att de är överviktiga har fel hårfärg eller för den delen fel skostorlek!
Varfär då utsätta barn för att mobbas därför att de har två pappor eller två mammor?
Inlägg #14: Postat: 2002-06-24 23:25:00
Anna Li
Nej det är ju mycket bättre att bli gatubarn i Indien! du verkar ha missat att läsa artikeln helt och hållet.
Inlägg #15: Postat: 2002-06-24 23:45:00
Lennart
Ja!
Indiska gatubarn är inte nån sorts hundvalpar som homosexuella kan köpa för sitt egoistiska livs skull!
Inlägg #16: Postat: 2002-06-25 09:14:00
Jonas
Varför skulle homosexuella som adopterar vara mer egoistiska än heterosexuella? Och ditt mobbningsargument: borde vi inte i så fall förbjuda prövning för ALLA föräldrar som riskerar att sätta barnen i en mobbningssituation feta föräldrar, muslimska föräldrar, föräldrar som är Jehovas Vittnen..etc?
Inlägg #17: Postat: 2002-06-25 10:08:00
Anna Li
Allvarligt Lennart, du tror att det är bättre för fattiga övergivna barn att leva ett hårt liv på gatan än att komma till Stina och Birgitta? Men det är sämre med gatuliv om de får komma till STina ohc Sven? Ingen har sagt att barnen ska komma hit för ngn annans skull än sin egen.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-25 10:44:00
Peter H
Lennart har en poäng. Man skall inte generellt nervärdera ett liv i exvis Indien bara för att det är mindre materiellt. Och gatubarn. Tja, den sociala gemenskapen och kontrollen är nog väl så hög på trottoarerna i Calcutta som i Strängnäs. Om inte högre.
Inlägg #19: Postat: 2002-06-25 12:08:00
Anna Li
Jag nedervärderar inte barnens liv för att det är fattigt materiellt. Det som är dåligt i deras liv vilket ite är att nedervärdera deras liv är att de är helt övergivna. Utan kärlek, omtanke och nära positiva relationer till vuxna. Det är de barnen som har något att vinna på att bli adopterade. Och vari ligger Lennarts poäng? Sålänge han enbart ställer gatubarnens liv i relation till att bli adopterade av homosexuella så har han ingen poäng förutom att han är mot homosexualitet.
Inlägg #20: Postat: 2002-06-25 12:09:00
Anna Li
Vill han däremot diskutera adoptioners vara eller inte vara totalt sett så är det en annan diskussion, men några sådana ansatser har han inte gjort.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...