Feminister - de nya förtryckarna

Showing page 14 of 14: 4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Inlägg #261: Postat: 2002-07-09 22:06:00
Mr. right
Detta är vad de flesta lik-hets-feminister förnekar och absolut inte vill höra:
Länk: aftonbladet.se
Inlägg #262: Postat: 2002-07-10 14:27:00
elin
om vi håller oss till det psykologiska... "De inre känslorna förstärks, de blir mer uppenbara, urskiljbara och påverkbara" du menar väl ändå inte på att kvinnor känner mer än män? om inte handlar det endast om till vilken grad man döljer sin reaktion, hur man har lärt sig att reagera på vissa saker och detta är helt beroende av miljön. inte heller skulle jag påstå att det är lättare att se känsloreaktioner på kvinnor än män. vi må reagera annorlunda, men inte mindre till synes för det.
Inlägg #263: Postat: 2002-07-10 14:33:00
elin
men såklart är detta en man vi talar om. då är det viktigt att fråga sig: vad är det för slags man som går på en liknande hormonbehandling; vad är det han har gått igenom, hur har han blivit bemött i samband med terapin? när det kommer till människor som vill gå på diverse hormonbehandlingar utan att ha några problem, tex de som vill vara av ett annat kön är det klart att de dras till själva rollen som det könet spelar och medvetet adapterar sitt beteende efter vilka kläder de har på sig.
Inlägg #264: Postat: 2002-07-10 14:40:00
elin
de väljer en roll att spela innan de får hormonbehandling. transvestiter går i regel inte alls på hormoner, men beter sig som det motsatta könet ändå. det du beskriver i svar 260 är obalanser orsakad av onormala hormonhalter. jag vet att de påverkar hjärnan, man inte hur - det gör inte du heller och det skriver du också "oförklarlig känslomässig ångest". man vet inte hur det hela spelar loss och som sagt var så är det viktigt att veta vilka dessa människor är, som jag beskrev innan.
Inlägg #265: Postat: 2002-07-10 14:43:00
elin
artikeln är inte mycket värd, således den bara beskriver hennes slutsats, inte hennes tillvägagångssätt och vilka sociala faktorer hon har räknat in. hennes avhandling är jag dock intresserad av. den borde väl finnas någonstans på nätet... antar jag.
Inlägg #266: Postat: 2002-07-10 20:25:00
Mr. right
Det jag senast har förklarat var att hormonhalten har en avgörande betydelse på hur man ser ut, ens psykiska tillstånd och hur pass feminin/maskulin man är. Vidare gav jag ett exempel på att det är inte bara jag som tycker så. Könsrollerna har funnits sedan ur minnens tid, de finns fortfarande idag och de kommer alltid att finnas. Oavsett om du gillar det eller inte.
Inlägg #267: Postat: 2002-07-10 20:37:00
Mr. right
Tydligen lider du av "måste-ha-sista-ordet" syndrom. Det betyder dock inte att det du säger är mer övertygande för det. Du har inte framfört några fakta hittills som stödjer din fanatiska övertygelse. Jag håller fullständigt med Josefine som påstår att unga konservativa feminister uppträder på ett sätt som liknar religiösa fundamentalister.
Länk: nsd.se
Inlägg #268: Postat: 2002-07-11 17:03:00
elin
vilka är dessa könsroller som har funnits sen urminnes tid? av vad jag har förstått så har de faktiskt inte det och vidare finns det diverse teorier kring denna uppdelning, om du bara ville se efter. i övrigt räcker det inte med att förklara en teori för att bevisa att det verkligen är så som man menar på. här har vi ytterligare ett exempel på det jag skriver om i svar 237:
Inlägg #269: Postat: 2002-07-11 17:11:00
elin
om jag säger emot dig är jag besatt. eller "fanatisk", så som du sa sist. det enda som kan avgöra om jag verkligen är det eller inte är de argument jag lägger fram som svar; argument du inte har bemött. som med resten. de kanske är så korkade att de inte är värda att behandla? då kan väl du ta och förklara varför. men än så länge har du faktiskt inga bevis för det du påstår.
Inlägg #270: Postat: 2002-07-11 17:35:00
elin
som sagt var är det komplicerat. om du kunde ge mig detaljer om hur dessa undersökningar gick till skulle det bli enklare. än så länge är jag inte upplyst om att det finns undersökningar som är så komplicerade som skulle behövas för att inge mer klarhet i hela grejen. det behövs mer kunskap om hur hormonerna påverkar varandra. vi behöver mäta halterna hos människor i olika sociala situationer. de behöver famför allt vara stabila.
Inlägg #271: Postat: 2002-07-13 20:37:00
elin
"komplicerade" är dåligt ordval - "omfattande" är bättre. *** "Du har inte framfört några fakta hittills som stödjer din fanatiska övertygelse." Nähä...? Kan du ge något exempel?
Inlägg #272: Postat: 2002-07-15 19:04:00
elin
nähä... då slutar jag att komma hit, då. om någon har något att tillägga är det bara att klicka på mitt namn. för mail, asså.
Inlägg #273: Postat: 2002-07-15 19:04:00
elin
cobwebbagger.as
Showing page 14 of 14: 4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Laddar...