|
Inlägg #221: Postat: 2002-07-07 12:20:00
|
|
Mr. right |
Och kom inte nu igen och skyll allt detta på "patriarkatet" för då gör du dig bara löjlig.
|
| |
|
Inlägg #222: Postat: 2002-07-07 12:47:00
|
|
Mr. right |
Slutligen och för att visa dig att jag kan vara omtänksam även mot en förvirrad feminist, lämnar jag här en länk som kan vara värdefull för stackare i din situation. Hoppas du får hjälp elin:
Länk: netdoktor.se
|
| |
|
Inlägg #223: Postat: 2002-07-07 14:14:00
|
|
elin |
svar på 219: detta kallar man för förnekelse. du har ingenting förutom din vridna tro. och hur kom vi in på dockor helt plötsligt? det finns mycket intressant att läsa om det fenomenet i övrigt. faktum är att vi uppmuntras till olika saker från födseln. vilket är detta "mesta" som är individuellt, förresten? och det som kännetecknar ett kollektiv är att människorna som ingår i det
|
| |
|
Inlägg #224: Postat: 2002-07-07 14:17:00
|
|
elin |
har vissa gemensamma nämnare. människor delas konstant in i fack, inte minst inom psykologin. det är av största vikt om man vill förstå dem. jag refererar till svar 173 & 174. svar på 220: ja, det är ju det vi lär oss. och om vi inte lär oss; vad gör det mannen till 168 & 169? vad du gör är befäster dessa könsrelaterade handikapp till någonting evigt. kom inte då och klaga över att män lider.
|
| |
|
Inlägg #225: Postat: 2002-07-07 14:23:00
|
|
elin |
i övrigt kan jag berätta för dig att det i regel är hannarna i djurvärlden som är färgstarka och vackra; inte honorna. svar på resten: jag har redovisat patriarkatets olika effekter och kopplat det till saker som du har tagit upp. inget svar har jag fått. jag refererar till 196 som ger vidare hänvisningar. så vem är det som gör sig löjlig egentligen?
|
| |
|
Inlägg #226: Postat: 2002-07-07 14:34:00
|
|
elin |
inte ens ett så flitigt användande av härskartekniken som du praktiserar kan kompensera det faktum att du totalt ignorerar allt som talar emot dig fast det eventuellt kan vara lösningen på de problem du ältar. ditt sista inlägg som jag verkligen hoppas blir ditt sista är något av det mest patetiska jag vart med om och jag hoppas att du förr eller senare kommer lära dig att det varken är ett bra diskussionssätt eller acceptabelt sätt att bemöta människor.
|
| |
|
Inlägg #227: Postat: 2002-07-07 15:17:00
|
|
Mr. right |
Vad då förnekelse? Du ser ju dig själv i spegel igen! Om det nu finns illasinnade töntar som tror på löjliga teorier baserade enbart på önsketänkande och förfalskning av verkligheten så hittar man lätt dessa bland feminister och nazister. Du är så himla besatt in dina teorier att varje försök att visa dig verkligheten är lika värt som att kasta pärlor till en gris.
|
| |
|
Inlägg #228: Postat: 2002-07-07 15:18:00
|
|
Mr. right |
feminismens enkelspåriga torftiga mentalitet klar inte av att se nyanserna och mångfalden hos människorna. Ditt sätt att argumentera illustrerar ganska effektivt hur enkelspårig du är. Jag skulle knappast anlita dig som förhandlare i min organisation. Vid närmaste eftertanke skulle jag varken vilja ha dig som förhandlare, anställd eller som vän. Såna fördomsfulla typer tar jag alltid avstånd ifrån.
|
| |
|
Inlägg #229: Postat: 2002-07-07 23:23:00
|
|
elin |
förnekelse som i "pojkar är inte stökigare än flickor". lla som vistas runt barn vet detta och jag vill dra mig till minnes ett nyhetsreportage i aktuellt el. dyl. i vilket man tydligt illustrerade fenomenet. vilket minns jag inte men det är väl knappast som om du i fall kommer köpa en kopia från svt. jag kanske är en önsketänkare; men hur skall jag kunna veta det? du svarar ju inte på mina argument om dessa teorier, vilket,
|
| |
|
Inlägg #230: Postat: 2002-07-07 23:35:00
|
|
elin |
om jag får påpeka, är ett himla konstigt diskussionssätt om man vill sprida klarhet och reda ut en eventuell "förfalskning av verkligheten". i övrigt skulle det vara intressant att veta vilket argumentationssätt det är jag för och vilken denna "mångfald" bland människorna är och hur det hör hit: är det olikheter vi diskuterar eller likheter?
|
| |
|
Inlägg #231: Postat: 2002-07-07 23:59:00
|
|
elin |
Hur skall man kunna föra en diskussion om mänskligt beteende utan att generalisera? Det är naturligtvis annorlunda när du själv generaliserar eftersom det du har sett per automatik är sant; i motsats till mina iakttagelser, som är inbillade. På något sätt blir din tolkning av det hela också den rätta per automatik och därmed blir det så att så fort jag ser samma negativa tendenser hos vissa människor som då blir en grupp och påstår att
|
| |
|
Inlägg #232: Postat: 2002-07-08 00:03:00
|
|
elin |
det handlar om annat än en slump, förtrycker jag individen… om det gäller en grupp du av någon anledning måste framställa som änglalik, alltså. Det är ett utmärkt sätt att i vår samtids individualistiska anda vifta bort resonemang som inte passar en. Att inte kommentera på svaret man får som följd får dock den trovärdigheten att brista. Det skulle också vara kul att veta hur jag är en ”fördomsfull typ” i den benämningen du menar på och i motsats till dig.
|
| |
|
Inlägg #233: Postat: 2002-07-08 00:17:00
|
|
elin |
svar på 227: Vem är den illasinnade här egentligen? Hur är de teorier jag har lagt fram "baserade på förfalskning av verkligheten"? Vem är så besatt av sina teorier att motgång automatiskt leder till hån i stället för vidare argumentering? I övrigt är grisar kloka och fina djur. Pärlor får sitt värde endast genom fåfänga.
|
| |
|
Inlägg #234: Postat: 2002-07-08 10:56:00
|
|
Mr. right |
Det spelar ju ingen roll hur mycket fakta jag presenterar dig. Allt avfärdar du som irrelevant eller låtsas missförstå det se dina svar till Mr. right i en annan tråd här. Det ju fullkomligt meningslöst att ens försöka debattera med en besatt typ som du. Jag skriver här i syfte att avslöja feminismens lögner och hycklerier, jag har inte det minsta ambition att övertyga en hjärntvättad feminist som du.
|
| |
|
Inlägg #235: Postat: 2002-07-08 10:59:00
|
|
Mr. right |
Vidare hänvisar jag dig till bland annat svar 5 & 6. Har varken tid eller lust att upprepa alltihop igen.
|
| |
|
Inlägg #236: Postat: 2002-07-08 11:13:00
|
|
Mr. right |
En till som har fått uppleva resultatet av feminismens matriarkatets frammarsch.
Länk: aftonbladet.se
|
| |
|
Inlägg #237: Postat: 2002-07-08 18:41:00
|
|
elin |
vilka fakta är det jag har avfärdat? så vitt jag vet har jag presenterat alternativa betydelser som man kan applicera på det i kombination med andra fakta - dessa har du i regel inte kommenterat på utan lämnat den tråden för stunden, vilket måste betyda att dina kriterier för besatthet är så låga att personen i fråga endast behöver säga emot dig. I alla fall när det kommer till ämnet i fråga. Det hela pekar snarast på att du är besatt – inte jag ref. 233.
|
| |
|
Inlägg #238: Postat: 2002-07-08 18:45:00
|
|
elin |
och som sagt var: du svarar ju inte på mina argument om dessa teorier, vilket, om jag får påpeka, är ett himla konstigt diskussionssätt om man vill sprida klarhet och reda ut en eventuell "förfalskning av verkligheten". du kan avfärda mig, men inte det jag säger. det jag säger finns där ute i lika hög grad som det av dig och utan att konfrontera det är jag rädd att du inte kommer någon vart - vem personen än må vara.
|
| |
|
Inlägg #239: Postat: 2002-07-08 19:07:00
|
|
elin |
svar på 235: ett matriarkat är per definition ett samhälle i vilket kvinnorna styr, så nej, det kan man inte lika gärna säga att vi har haft. om kvinnor och arbete refererar jag till svar 34, 41, 74. …så hur har kvinnorna utnyttjat männen? i övrigt är svar 6 helt flummigt: att man jämför kvinnor och män innebär alltså att man inte ser till varje individs behov?? refererar till svar 223, 224 och de referenser som finns där.
|
| |
|
Inlägg #240: Postat: 2002-07-08 19:25:00
|
|
elin |
Det som johan hakelius skriver anser jag vara något överdramatiskt, fast det ligger självklart någonting i det han säger. 35-årsgränsen vet jag ingenting om; det ligger dock ett i allmänhetens ögon förlöjligande skimmer över medelålders män. Medelålderskrisen är ett faktum och har ingenting att göra med feminismen.
|
| |