|
Inlägg #201: Postat: 2002-07-06 09:00:00
|
|
Mr. right |
Därför tystar feminist läraren pojkarna i skolan. Enligt hennes feministiska sätt att tänka, tar pojkarna såsom det står i böcker hon har "studerat" för sig medan tjejerna är tysta. Detta leder till att de flesta pojkar som faktiskt är tysta blir straffat p.g.a. hennes feministiska fördomar. Precis som männen som utesluts ur genusforskning eller dessa som blir hemlösa eftersom de enligt feminismen "är starka" och bör klara sig själva…
|
| |
|
Inlägg #202: Postat: 2002-07-06 17:17:00
|
|
elin |
svar 199: du råkar bara missa en liten grej: så länge som pojkar och flickor har gått i skolan tillsammans har pojkarna tystats. flickorna har klassificerats som flitiga, pojkarna som bråkstakar. detta på grund av det olika sätt människor uppfostras pga kön. fördomar i alla ära; men inte feministiska sådana.
|
| |
|
Inlägg #203: Postat: 2002-07-06 17:27:00
|
|
elin |
denna särbehandling har ingenting att göra med feminismen: den fanns innan feminismen kom till och den praktiseras av alla slags lärare och föräldrar. i övrigt har man alltid delat upp mänskligheten i dessa två grupper: kön framför individens speciella egenskaper. feminismen uppmärksammade detta och det betyder inte att feminismen uppfann fenomenet.
|
| |
|
Inlägg #204: Postat: 2002-07-06 17:32:00
|
|
elin |
du har dock någonting på kroken om du menar på att feminismen har gjort ett snedsteg, vilket jag tror är sant. feminismen ville ge tjejer större plats i samhället - få sina röster hörda och därmed blev de bråkiga pojkarna samma störande moment som de alltid har varit. å andra sidan; vad skall man göra som lärare när ett barn har uppfostras på ett sätt som gör det relativt bråkigt?
|
| |
|
Inlägg #205: Postat: 2002-07-06 17:41:00
|
|
elin |
och vilken är denna misstolkade statistik? att män slår i förhållanden men inte kvinnor? för denna är den enda jag kan dra mig till minnes att du har tagit upp. i övrigt om hemlöshet så refererar jag till svar 175 & 190 i vilket jag ställde en enligt min mening tämligen intressant fråga. och snälla männiiska sluta fabulera!! "enligt feminismen" jaha... i för sig har vi ett gammalt mansideal som säger att mannen skall vara stark
|
| |
|
Inlägg #206: Postat: 2002-07-06 17:47:00
|
|
elin |
men detta är inte feminismens påfund utan en könsroll som antagligen kommer att utrotas tillsammans med de andra. på det sättet strävar feminismen mot att mäns risk att hamna på gatan är större än kvinnors, precis som den strävar mot att kvinnor lider större risk för att utveckla anorexia. man kan säga att vi uppfostras till att ta oss an diverse handikapp.
|
| |
|
Inlägg #207: Postat: 2002-07-06 17:57:00
|
|
elin |
och som sagt var: hur utesluts män från genusforskningen? ett genus existerar endast i motsats till ett annat. det finns, trot eller ej, mycket litteratur om mannens situation. det är bara att tralla ner till biblioteket: jag refererar till 186. för att lösa upp könsrollerna, som innebär just att kön sätts före individen, måste man uppmärksamma dem. de finns faktiskt och de påverkar oss: hur vi bemöts, hur vi är.
|
| |
|
Inlägg #208: Postat: 2002-07-06 17:57:00
|
|
elin |
feminismen är måhända den mest könsfixerade rörelsen som någonsin funnits, men det är för att den föddes i syftet att motverka ett könsfixerat samhälle 203. som sagt var finns det en intressant vinkling på hela köret med könskvotering i "under det rosa täcket" av nina björk. man behöver inte hålla med, men det hela ger i alla fall en större förståelse för fenomenet.
|
| |
|
Inlägg #209: Postat: 2002-07-06 19:59:00
|
|
Mr. right |
När en feminist läraren tystar ned pojkarna men samtidigt tillåter tjejerna att prata på lektionerna, diskriminerar hon pojkarna. Detta p.g.a. hennes indoktrinering som baseras på myter och lögner. Det finns ingen seriöst undersökning som bevisar att pojkar pratar mest på lektionerna, utan sånt baseras på feministisk propaganda som alltid vill ge en negativ bild av pojkar/män.
|
| |
|
Inlägg #210: Postat: 2002-07-06 20:01:00
|
|
Mr. right |
Därför delar feministerna alltid människorna i två grupper, stämplar den ena grupp män som potentiella förövare medan den andra kvinnor som alltid oskyldiga och förtryckta offer. Genom att skapa denna falska generaliserande bild av människorna, rättfärdigar feministerna behovet av att ständigt positivt särbehandla kvinnor på bekostnad av män.
|
| |
|
Inlägg #211: Postat: 2002-07-06 20:09:00
|
|
Mr. right |
Exakt samma taktik har använts av nazismen mot judarna och mot andra av nazisternas kallade ovärdiga raser. Genom effektiv propaganda skapade nazisterna grogrund för diskriminering och förtryck mot andra folkgrupper.
|
| |
|
Inlägg #212: Postat: 2002-07-06 20:12:00
|
|
Mr. right |
feminismen ignorerar med flit att dessa negativa egenskaper som de belastar männen för finns i minst lika utsträckning hos kvinnorna. feminismen är den mesta fördomsfulla, könsfixerade och föraktfulla rörelse som någonsin har funnits. Till dess dras ofta hatiska, fanatiska, hämndlystna, neurotiska avarter som ser i denna groteska rörelsen ett illusorisk svar till sitt sjuka mentala tillstånd.
|
| |
|
Inlägg #213: Postat: 2002-07-07 00:26:00
|
|
elin |
svar på 209: um... sa jag inte just precis att det är förtryck som utövas av alla lärare och föräldrar? och snälla människa - bevis finns överallt. på varje dagis; på varje skola. fråga vilken liten flicka som helst och hon bekräftar att pojkar är barnsliga - de får inte tränas intelektuellt på samma sätt som flickor. om du undersöker saken lite närmre kommer du finna en mängd rapporter som pekar på att unga män har svårt att kommunicera med andra; det är därför de blir stökigare än flickorna.
|
| |
|
Inlägg #214: Postat: 2002-07-07 00:48:00
|
|
elin |
svar på 210: rättfärdigandet av behovet av könskvotering finns att läsa om i "under det rosa täcket"den är inte tjock. i övrigt är det inte alls alla feminister som tycker att detta är en bra idé. mannens offerfaktor är inte lika uppmärksammad som kvinnans och det beror just på att hennes situation är mycket mer uppenbar. i övrigt håller jag med i den mån att man använder sig av "förtryckare" i samband med mannen helt felaktigt,
|
| |
|
Inlägg #215: Postat: 2002-07-07 00:49:00
|
|
elin |
men även när jag har läst böcker i vilka detta förekommer än har det inte skett mer än en eller två gånger har tonen inte antytt att detta är fallet - i motsats till vad det enskilda användandet av termen pekar på. ett litet exempel: trots att fokusen är på kvinnan diskuterar simone de beauvoir sättet att uppfostra pojkar med sympati och erkännande. hon, som de flesta, menar på att könsrollerna förtrycker samtliga individer.
|
| |
|
Inlägg #216: Postat: 2002-07-07 00:55:00
|
|
elin |
när man historiskt sätt talar om mannen som förtryckare så är det på ett sätt som pekar på det faktum att det är män som har stiftat diverse sexistiska lagar och har suttit i makten och därmed haft kontroll över det hela; utan att förneka det faktum att alla kommer från någonstans. detta någonstans har man forskat intensivt i. termen är dock klumpig - det ter sig som at den används i brist på annat när man beskriver allmän manlig dominans.
|
| |
|
Inlägg #217: Postat: 2002-07-07 00:58:00
|
|
elin |
i övrigt känner jag inte alls igen det du beskriver - att feminismen förespråkar ständig särbehandling av kvinnor på bekostnad av män: kan du vara lite mer precis? det finns att läsa i boken jag nämnt, det med. ett annat perspektiv kanske inte skulle vara så dumt...?
|
| |
|
Inlägg #218: Postat: 2002-07-07 01:08:00
|
|
elin |
svar på 212: bred du på rejält med dramatiska adjektiv... vilka är dessa negativa egenskaper som finns i lika stor utsträckning hos mannen som hos kvinnan som man skiter i med flit referens till svar 48 & 205? och jag har dessutom påpekat att feminismen inte alls smickrar kvinnan. hon beskrivs snarare som du gjorde ovan: narcissistisk och fåfäng.
|
| |
|
Inlägg #219: Postat: 2002-07-07 12:11:00
|
|
Mr. right |
Nej, det finns absolut inget vetenskapligt bevis på att killarna skulle vara mera pratsamma och/eller skrikiga/stökiga än tjejerna. Sånt är bara feminismens påhitt. Visserligen kommer tjejerna tidigare in i puberteten vilket kanske förklarar deras attraktion för bebisar och dockor. Men som sagt det mesta är ju individuellt, vilket den förkrympta feministiska mentaliteten inte klarar av. Alla skall kollektivt stoppas in i respektive fack.
|
| |
|
Inlägg #220: Postat: 2002-07-07 12:18:00
|
|
Mr. right |
Men eftersom du som sann feminist verkar trivas med generaliseringar skulle jag då undantagsvis påstå att kvinnor tycks stanna kvar vid den infantila dyrkan för allting som glittrar, typ juveler, smycke och annat ytligt och fåfängt krafs. Diamonts are the girls best friend Marilyn Monroe. Narcissism och fåfänga är inte alls inlärt, sånt beteende finns ju även i andra djurarter. Kvinnor tycks lida/njuta mest av det.
|
| |