Feminister - de nya förtryckarna

Showing page 10 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Inlägg #181: Postat: 2002-07-05 10:24:00
Mr. right
feministerna som utgör en minoritet projicerar sina egna brister och oförmåga på alla andra människor majoriteten. Och du elin, jag svarar enbart på dessa av dina flummiga argument som jag anser vara värda att bemöta. Dessutom har jag redan svarat på din fråga om patriarkat ett antal gånger. Det gäller bara att läsa mina tidigare inlägg. För jämställdhet och rättvisa, -> krossa feminismen!
Inlägg #182: Postat: 2002-07-05 17:28:00
elin
svar på 176: jag refererar till 165 och 175. det som du beskriver i svar 177 är strävan efter att fördela makten jämnt i samhället. Om du hade vetat någonting om feminism över huvud taget skulle du veta vad det handlar om. Steg ett är ”gör kvinnor ekonomiskt oberoende”. Steg två innebär att se till så att kvinnor och män har lika stor chans till inflytelserika positioner. Om man vill förstå varför denna strategi har lagts upp räcker det med att skaffa 0,00001 poäng i samhällsvetenskap.
Inlägg #183: Postat: 2002-07-05 17:29:00
elin
Dessa är viktiga element om man vill ha jämställdhet på alla plan. Om könsrollerna påverkas på ett håll kommer de att påverkas som stort – vilket också har gjorts, men bara till en viss del. Här kommer vi in på kopplingarna jag gjort mellan patriarkatets värderingar av kvinnan och mannen och de negativa effekter det har på båda könen det är det jag skriver om i 48, 56, 73, 79 Om din vägran att kommentera skriver jag om sist.
Inlägg #184: Postat: 2002-07-05 17:34:00
elin
Könsrollerna påverkar oss trots att formella rättigheter är ett faktum. " Paradoxalt nog ignorerar feministerna att bredvid varje framgångsrik manlig företagsledare ofta finns en välmående hustru med sina barn". Fritt och romantiserande påstående. Totalt värdelöst.
Inlägg #185: Postat: 2002-07-05 17:49:00
elin
svar på 178: håller med, men jag vet inte tillräckligt om hur man dömde henne för att uttrycka mig om saken. svar på 179: det finns absolut inga bevis för att det höga antalet kvinnor på högskolorna har att göra med positiv särbehandling - i alla fall inte officiell sådan. du har fel i att pojkar diskrimineras i skolan: de diskrimineras redan från födseln precis som deras systrar då de uppmuntras att tänka olika och göra olika saker.
Inlägg #186: Postat: 2002-07-05 17:58:00
elin
tjejer uppmuntras tex till att vara mer samlade, vilket gör de till duktigare elever. naturligtvis får då killarna skit för detta. allt på grund av könsrollernas inbyggda könsvärderingar. "män hänsynslöst utesluts från genusforskning". det jag just skrev var ett exempel på en slutsats dragen utifrån genusforskningen. i svar 180 fortsätter du som vanligt med att expandera dig till den grad att detta
Inlägg #187: Postat: 2002-07-05 18:03:00
elin
som din artikel gav exempel på är någonting vanligt och ofta förekommande, vilket inte alls antyddes i den. detta har jag redan påpekat. svar på 181: vilka är dessa brister och oförmågor? jag refererar till svar 139 & 140.
Inlägg #188: Postat: 2002-07-05 18:10:00
elin
svar på resten: jag har läst och kommenterat på samtliga dina inlägg. du har inte skrivit ett skit om patriarkatet förutom i ett par fall tagit upp mäns lidande och menat på att detta skulle aldrig ske om patriarkatet existerade. på detta har jag gett exempel på sådant som pekar på att det skulle det visst. du vet vilka nummer de har. inga av dessa har du kommenterat. det har ingenting att göra med att de inte är "värda" att bemöta, speciellt inte om du är intresserad av att
Inlägg #189: Postat: 2002-07-05 18:20:00
elin
förbättra mannens situation: någonting som jag också menat på men inte fått något svar på. så har det varit genom hela "diskussionen". du vägrar att kommentera eftersom det inte passar dig. jag refererar till svar 87,108, 109. om patriarkatet läs och kommentera på svar 9 och nedåt. Jag har klart och tydligt redovisat hur dessa värderingar svar 74 påverkar människor på gott och ont. Inte förtjänt av en kommentar? Missförstå mig rätt nu: du behöver naturligtvis inte kommentera,
Inlägg #190: Postat: 2002-07-05 18:25:00
elin
vilket du heller inte har gjort, men inbilla dig inte att jag eller någon annan för den delen skall ta din vägran för det du påstår att den beror på!! i övrigt, tycker du att det skulle vara feministiskt att fixa specialinsatser för att få upp ett par män från gatan? lite positiv särbehandling, sådär. och hur skulle detta förebygga det faktum att män i större mån än kvinnor tenderar att hamna på gatan?
Inlägg #191: Postat: 2002-07-05 18:27:00
elin
Jag har skrivit om detta. du kan ju kommentera un peu i fall att du finner frågan värdig att behandla. jag vill klargöra lite av det jag skrev i svar 185: den inofficiella särbehandlingen ter sig så, som jag påpekade, att den startar redan vid födseln.
Inlägg #192: Postat: 2002-07-05 22:54:00
Mr. right
Jag hade en duktig feminist i feminismkunskap samhällskunskap som anklagade oss killar för att ta för mycket samtalsutrymme i klassrummen. Då tystnade killarna medan tjejerna fick prata hur mycket som helst. När det blev dags för betyg fick killarna givetvis lägre betyg eftersom de inte pratade tillräckligt på lektionerna…
Inlägg #193: Postat: 2002-07-05 22:55:00
Mr. right
Hur många miljoner kronor måste man spendera på att utbilda kvinnor till företagsledare och hur många utslagna och hemlösa män måste ruttna tills ni förstår att det inte finns något patriarkat?
Inlägg #194: Postat: 2002-07-05 22:58:00
Mr. right
Jag säger bara en sak: samla ihop alla dessa lik-hets-feminister och skicka hela bunten till Norrland som skogsarbetare, hugga ved, alternativ: asfaltera vägar och reparera järnvägar. På så vis får feministerna ett gyllene tillfälle att bevisa att minsann kvinnor kan göra precis samma saker som män.
Inlägg #195: Postat: 2002-07-05 23:01:00
Mr. right
Tjejer klipp er och skaffa ett jobb :-

Länk: expressen.se
Inlägg #196: Postat: 2002-07-06 01:43:00
elin
svar på 192: jag visste det... ursäkta, men behandlade jag inte saken i mitt inlägg nr 186? svar på 193: jag refererar om igen till svar 9-12 102,129,130,140,156 samt 190. svar på 194: som sagt var handlar det inte om kroppsligt arbete. det har jag nog gjort jävligt klart svar 41 & 74. att bevisa vem som är starkast är knappast inte intressant.
Inlägg #197: Postat: 2002-07-06 01:52:00
elin
kommentar på artikeln: "Jag vill ha ett jämställt samhälle. Jag vill ha tjejer som ställer krav, är tuffa och självsäkra med attityd" fint, men inte en gång frågar han sig varför det är som det han klagar på. att stämpla sanningen som sådan att "tjejer är lata" är knappast en seriös slutsats. ännu en könsrollseffekt och en av denna förbannade utseendeshysteri: det finns mycket litteratur om ämnet. feminismen har ju varit väldigt inne på att uppmuntra
Inlägg #198: Postat: 2002-07-06 01:57:00
elin
tjejer för att ta för sig; resultatet än så länge verkar dock vara det att man som tjej i allmänhet kräver saker utan att ge sig hän själv på riktigt. det är rädsla, helt enkelt å andra sidan är det väl inget fel på missionären - sex behöver inte vara laddat som en actionrulle. fast det är väl mer brist på passion som det klagas på. fast tjejer jobbar väl inte mindre än killar? hans kompisar kanske inte gör det, men hans kompisar utgör kanske inte den allmänna normen...
Inlägg #199: Postat: 2002-07-06 08:57:00
Mr. right
Om en feminst lärare uppmanar killarna att vara tysta på lektionerna medan tjejerna får lov att prata hur mycket de vill och därmed får bättre betyg, Om män medvetet utesluts från genusforskning av framstående feminister. Då befäster feministerna könsskillnaderna genom att ständigt behandla människorna efter sitt kön istället för att se individen.
Inlägg #200: Postat: 2002-07-06 08:58:00
Mr. right
Precis som jag har påpekat tidigare delar feminismen upp människorna i två grupper män och kvinnor och jämför hela tiden dessa mot varandra genom att ständigt misstolka statistiken ända in i absurditeten. feminismen är den mest könsfixerade rörelse som någonsin har funnits. feminsmen drar sina slutsatser genom att generalisera varje grupp för sig istället för att ta hänsyn till varje individs olika egenskap.
Showing page 10 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Laddar...