|
Inlägg #101: Postat: 2002-07-01 21:42:00
|
|
elin |
mr right, jag postar en ny kommentar. det är för många inlägg nu.
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2002-07-01 21:57:00
|
|
elin |
äh skit samma. jag fortsätter här. det är uppenbart att du tror att män lider mer än kvinnor, vilket är helt osant. jag refererar till svar 73. om patriarkatet: du håller händerna för öronen och lallar på. vem somhelst som har läst mina inlägg har förstårr vad som menar med att patriarkatet förtrycker kvinnor och gynnar män svar 78. idag är vi på säker väg ifrån det hela, vilket dessa pengar vill stötta.
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2002-07-01 21:59:00
|
|
elin |
du drar parallellen "välvilliga män - inget patriarkat", vilket är helt absurdt: svara på mina kommentarer om patriarkatet, människa! jag tänker inte komma tillbaks här dag ut och dag in och svara på samma sak om och om igen. dethär är en plats för diskussion: diskutera!
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2002-07-01 22:04:00
|
|
elin |
svar på 97: det finns inte mycket att säga. lycka till med det "argumentet". bara en sak som jag kanske redan har skrivit här jag vet inte: tror du att ökat antal skilsmässor har att göra med att religionen har en annan roll i våra liv nu?? jag tror inte det minsta på att män och kvinnor har mer misstro för varandra nu än någonsin. det kanske bara är du som misstror.
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2002-07-01 22:15:00
|
|
elin |
svar på 98: vad är denna grundläggande princip och vad har den med ideal att göra? så vitt jag vet har vi genom historien haft väldigt skilda ideal. och nu blir jag ta mej fan förbannad på allvar: "ett fåtal avarter"?? säg mig; var är de människor som faktiskt lever upp till dem? detta har jag påpekat förut, jag har inte fått något svar.
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2002-07-01 22:27:00
|
|
elin |
svar på 99. det kanske är så att kvinnors våld mot seniorer är ett samhällsproblem. i så fall gör det i alla fall inte mäns våld mot kvinnor till mindre av ett samhällsproblem. eller skall vi säga mäns våld i allmänhet. män begår ju flest brott, inklusive våldsbrott.
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2002-07-01 22:28:00
|
|
elin |
i övrigt så finns det inte tillräckligt män inom vården för att veta om "våldet" tar sig i uttryck i just kvinnor; av alla människor som finns är det dock män som begår flest brott och det har, enligt mig, med den patriarkala traditionen att uppfostra pojkar att göra. den har jag skrivit om här ovan. jag orkar inte leta reda på det nu. vad är din teori?
|
| |
|
Inlägg #108: Postat: 2002-07-01 22:36:00
|
|
elin |
jag har tidigare yttrat att jag inte tror att du är ute efter en lösning, vilket nu är uppenbart. du vägrar diskutera; du skiter bekvämt i allt jag säger som talar emot dig och tar upp saker jag redan har diskuterat tidigare och du vägrat kommentera på. du häver ur dig föraktfulla påståenden utan belägg; är tyken mot dina diskussionspartners
|
| |
|
Inlägg #109: Postat: 2002-07-01 22:36:00
|
|
elin |
och som david sa: "slår åt alla håll när någon säger emot dig": här ligger inte fakta utan någon slags negativ tvångstanke. jag hoppas att du kommer sätta punkt här emellertid du inte är intresserad av att diskutera, utan bara vädra ditt förakt och bekräfta din smala världsbild. har jag en sjuk människorsyn? tja, det är i alla fall inte jag som påstår att feminister lider av "förkrympt mentalitet". vad det nu är.
|
| |
|
Inlägg #110: Postat: 2002-07-01 22:46:00
|
|
Mr. right |
Daniel, om du anser att du tillhör en grupp av potentiella kvinnoförtryckare som alltid varit och är gynnad på bekostnad av kvinnor att du förtjänar att misstänkliggöras som hustrumisshandlare, våldtäktsman eller pedofil. Att du tycker att det är okej att män som grupp anklagas, bespottas och förlöjligas i massmedia så är det upp till dig. Men så länge jag lever kommer jag alltid att kämpa för rättvisa…
|
| |
|
Inlägg #111: Postat: 2002-07-01 22:49:00
|
|
Mr. right |
…för sanningen och använda den lilla makten jag har fått som man att skriva är på sourze för att avslöja detta hyckleri som genomsyrar hela feministiska rörelse från topp till tå. Den dagen du blir anklagad, diskriminerad eller bortkvoterad p.g.a att du är född med en snopp kommer du kanske att förstå.
|
| |
|
Inlägg #112: Postat: 2002-07-01 23:10:00
|
|
Mr. right |
elin, Ja, det handlar om bara några avarter som inte trivs med sig själva och inte klarar av det normala krav som ställs på alla människor för att kunna leva och ta ansvar för sina handlingar. Feminismen har valt ut en folkgrupp för att skylla på allt som de inte gillar.
|
| |
|
Inlägg #113: Postat: 2002-07-01 23:22:00
|
|
Mr. right |
Feminismen har skapat grogrund för att rättfärdiga en positiv särbehandling av kvinnor medan män som blir utslagna och hemlösa är enligt feministiskt synsätt bara alkoholister och därmed får skylla sig själva. Detta är den bittra sanning som ni inte vill höra.
|
| |
|
Inlägg #114: Postat: 2002-07-01 23:34:00
|
|
Mr. right |
Feminismen letar med ljus och lykta efter allt som kan styrka deras patriarkats teori samt avfärdar allt som kan leda till motsatsen. Deras partiskhet när det gäller att bedöma vem som är ansvarig för vad i samhället är otvivelaktig.
|
| |
|
Inlägg #115: Postat: 2002-07-01 23:39:00
|
|
Mr. right |
Den ena gången påstår du att patriarkatet gynnar män för att senare påstå att män och kvinnor har lidit lika mycket och båda är "hälften skyldiga - hälften offer". Hur vill du ha det egentligen? Det är ju fullkomligt meningslöst att bemöta dina flummiga kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #116: Postat: 2002-07-02 00:11:00
|
|
elin |
svar på 110 & 111 & 114 & 115: nu vill jag ha en kommentar på det jag har skrivit om om patriarkatet!! och vad är bevis för motsatsen? kan du ta och behandla mina kommentarer på dina exempel?? ingen har sagt att män har varit gynnade på bekostnad av kvinnor, utan i motsats till dem. jag refererar till svar 78 som du inte kommenterat på, men som grundar sig på samma inbillade paradox du presenterar i svar 115.
|
| |
|
Inlägg #117: Postat: 2002-07-02 00:17:00
|
|
elin |
forts: marcus priftis om det nu stavas så har skrivit om detta. vad jag vet har du inte kommenterat eller diskuterat hans artiklar, utan endast blint postat dina löjliga påståenden som jag fortfarande vill veta vart du har kopierat dem från. lite kommentarer på tex 48, 56, 73 & 79, tack!!
|
| |
|
Inlägg #118: Postat: 2002-07-02 00:21:00
|
|
elin |
i någon av dessa kommentarer talar jag också om att män dricker mer än kvinnor kan vara en bidragande orsak till varför de flesta hemlösa är män. det är ypperligt intressant hur du först totalt vrider om detta och pekar på att detta innebär att jag menar på att de "får skylla sig själva" eftersom de bara är alkoholister. detta strider vilt mot betydelsen min spekulation ges om den sätts i
|
| |
|
Inlägg #119: Postat: 2002-07-02 00:31:00
|
|
elin |
sitt ursprungssammanhang, vilket är ett som uppriktigt och undrar över varför det är på detta sättet och försöker se en koppling med diverse sociala konstruktioner. det andra du gör är att du också förvandlar denna nyblivet manshatiska åsikt, som från början var en välvillig spekulation, till en allmän åsikt; någonting som är ett "feministiskt synsätt", trots att det faktiskt är ditt eget synsätt och i orginalversion uttryckt av en enda person: mig.
|
| |
|
Inlägg #120: Postat: 2002-07-02 00:31:00
|
|
elin |
detta kan förklara ursprunget av dina återkommande begreppslösa påståenden, som jag för det mesta som feminist inte alls känner igen. du har effektivt skapat ditt eget lilla universum. om du ska kunna tro på detta universum måste du naturligtvis förneka allt som strider emot din ideologi, vilket förklarar varför du vägrar att behandla mina kommentarer på allvar.
|
| |