Fredagen 26 Januari gjorde skivbolaget Merlin Music ett stort utskick av min Mats Westling nya CD till bl a radiostationer runt om i Sverige. Någon dag efter började mailen att komma med kommentarer som "Din skiva kom i 20 bitar", "Vårt ex av Westlings singel var bruten på mitten" och "Vi fick en sprucken och totalkvaddad skiva". Har aldrig sett något liknande. Detta trots att CD:n låg såväl i plastficka som inbäddad i hårt papper.
Posten lyckades att totalförstöra ett helt utskick, deras förklaring var att det måste ha varit nya postsorteringsmaskinen som tillfogat skadorna och att de inte ansvarar för innehållet i breven. Detta skulle alltså innebära att det inte går att skicka något av värde via Posten vare sig det gäller foton, avtal eller personliga brev.
Merlin Music fick skicka ut en ny laddning skivor, trycksaker etc. vilket innebar att det blev dubbelt så dyrt samt att kampanjen blev försenad. Om innehållet i brev/paket vi skickar löper risken att bli behandlat på detta sätt är det nog så att vi måste hitta alternativa vägar! Ponnyexpressen kanske? Händelsen är reklamerad men än så länge tar inte Posten på sig något som helst ansvar.
Av Mats Westling 05 feb 2007 19:52 |
Författare:
Mats Westling
Publicerad: 05 feb 2007 19:52
Ingen faktatext angiven föreslå
Kultur, &, Nöje, Musik, Kultur & Nöje, Musik, postens, hårda, hantering, musik, skivbranchen, alla, direkt, blomstrande, sista, behöver, bromsklossar | föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå