Boston, Gunne och debatten om debatten
Mänskliga tragedier blir en plattform för alla som vill "lyfta frågan" om något - men vad gör vi med frågan när den väl är lyft?
Livet, vänskapen och döden
Liksom alla andra i detta vackra land roades jag av Hasse och Tage. Jag åkte bil med en kompis föräldrar en gång när Lindeman kom på radiokanalen, och kompisens pappa stannade vid vägkanten för att kunna höra ordentligt.
Obama - a lame duck?
"Obama är helt maktlös inför alla de potenta och överbetalda aktörerna inom politik och affärsvärld. Dessa släpper inte ifrån sig makten."
Huliganklubbar bildas i Stockholm?
"Nu har det hänt. Nu har huliganerna i Stockholm tröttnat på alla de trakasserier som de utsätts för av ordningsmakten när de ska se på fotbollsmatcher."
Jul men ändå som vanligt
Sorg över livets slut är inte undantaget julefriden, men det kan vara ok ändå för den som avslutar, i alla fall.
Dags att tala klarspråk om Angered
Alla verkar chockade över helgens kravaller i Angered. Men med handen på hjärtat så borde ingen vara specielt förvånad över situationen i våra förorter här i Sverige, eftersom vi har sett precis samma mönster i övriga Europa och i USA.
När Kicki eller Tommy är på TV går jag på toa
Återigen har det skett. En kändis har gjort sig skyldig till rattfylleri. Denna gång en man som i alla fall inte går ut och tycker synd om sig själv.
