sourze.se

Ge Posten ännu en chans!

Katarina Landmark skriver om hur hon upplever Postens förändringar. Jag beklagar att hon inte är nöjd med att hämta sitt paket i livsmedelsaffären.

Många av våra kunder tycker att nya Posten är en förbättring då man bland annat kan göra flera ärenden samtidigt, på andra tider än vad som tidigare var möjligt.

Jag skulle först vilja berätta om anledningarna till att vi flyttat från postkontoren in i livsmedelsbutiker, på bensinmackar och hos tobakshandlare.

Många människor vill kunna hämta och lämna paket sent på kvällen eller på helgen. Genom att flytta in hos till exempel ICA-butiker, som har öppet sju dagar i veckan, från tidig morgon till sen kväll, kan vi erbjuda sådan service. När flytten nu är genomförd finns vi på fler ställen än tidigare.

Samtidigt som vi flyttade delade vi upp vårt kontorsnät i två delar. Post blir brev och paket som man hittar hos våra partners, till exempel Ica. I den andra delen, Svensk Kassaservice, kan man göra in- och utbetalningar. Svensk Kassaservice är ombud för Föreningssparbanken, Länsförsäkringar Bank, Nordea och Postgirot Bank.

Katarina Landmark skriver att hon fått stå i kö under lång tid på sin matvarubutik för att uträtta ett ärende. Hon upplever även att lokalen har ett dåligt utrymme. Detta beklagar jag verkligen. Inkörningsproblem av den typen Katarina erfarit kan dock uppkomma.

Jag hoppas att Katarina Landmark ger nya Posten ännu en chans.

Vänligen


Om författaren

Författare:
Markus Trautmann

Om artikeln

Publicerad: 16 dec 2002 18:19

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: