sourze.se

Internet - ett billigare alternativ

Det är flera år sedan vi slutade ta emot kontanter i våra resebutiker. Skälet var rånrisken och såväl våra kunder som vår personals säkerhet.

Vi önskar inte tvinga våra kunder att betala en avgift för att få betala sin resa. Redan idag väljer över 70 procent av kunderna att betala på post/bankgiro, direktbetalning och kortbetalning på internet. Alla dessa alternativ är kostnadsfria såväl för kund som för oss.

Men om kunden själv väljer att betala med kort i våra butiker, tar vi ut en administrativ avgift på 75 kronor. Vi har idag kostnader på runt tio miljoner kronor per år i avgifter till kortbolagen.

Vår ambition är att sälja så prisvärda resor som möjligt, och bästa sättet att hålla priserna nere är att hålla kostnaderna nere. Vi tycker heller inte det är rättvist att de över 70 procent av våra kunder som väljer kostnadsfria betalningsalternativ skall vara med att subventionera kostnaden för de 30 procent som vill betala med kort.

Håkan Moberg verkar vara en van internetanvändare även med tangentbord utan prickar, och är mycket välkommen att prova de enkla betalfunktioner som finns på www.ving.se.

Hälsningar
Johnny Nilsen

VD MyTravel Sweden Direct Sales där Ving, Always och MyTravels resebutiker ingår.


Om författaren

Författare:
Johnny Nilsen

Om artikeln

Publicerad: 26 apr 2002 17:07

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: