Varje månad, när räkningen kommer, ringer jag till UPC och för att förklara att jag ämnar betala räkningen tio dagar efter förfallodatum.
Varje månad får jag då vänta minst tio minuter för att de ska svara i telefon. Ibland kommer jag inte ens fram eftersom de är överbelastade.
Varje månad får jag också höra samma bortförklaring - det inte är UPC:s fel utan deras samarbetspartner, Citymail, som inte får iväg breven i tid.
Frågan är - vad kan göras åt eländet? Det här börjar verkligen bli löjligt, eftersom jag har hållit på likadant, varje månad, i cirka två år. Minst!
Det går förstås att betala fakturan via autogiro men mitt förtroende för UPC, på en skala från ett till fem, ligger på cirka minus tio.
Av Marie Hagberg 19 nov 2001 15:55 |
Författare:
Marie Hagberg
Publicerad: 19 nov 2001 15:55
Ingen faktatext angiven föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå