Vi behöver djurparker!

Den här tråden diskuterar artikeln Vi behöver djurparker!.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-18 10:44:00
Q
Ja, det här kändes väl genomtänkt : till skillnad från vissa andra artiklar!
Inlägg #2: Postat: 2002-03-18 12:01:00
Carola
Jag måste hålla med dig helt och hållet. Visst finns det djurparker som inte borde finnas men ditt resonemang är här är för mig helt rätt. Vi börjar ofta i fel ände av ett problem, tyvärr.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-18 20:33:00
Oskar S
Alla har väl en rätt att uttrycka sin åsikt MEN i dagens läge är det ENBART DJURSKYDDSORGANISATIONERNA som står opartiskt på naturens sida.
Om någon stat eller företag tycker att man "måste" fiska/jaga/döda är det bara ett sätt att tjäna pengar.

Du har verkligen rätt i att djurparkerna behövs och att spekulativa zooinstutitioner inte gör det.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-18 21:42:00
Fred Ara
du håller dej med burfågel ??
jag trodde jag bodde i ett hus med stor park runtomkring och en lösgående människa, fattar ingenting, var min världsbild helt fel ?
Inlägg #5: Postat: 2002-03-19 09:31:00
Anna Li
Håller med dig till absolut största delen. Är inte speciellt djurvänlig själv - men har varit i en djurpark i Budapest som fick mig att börja gråta. Avarter ska naturligtvis bort! Sedan ska man inte glömma att för många storstadsbarn är det en lika stor upplevelse att se en ko som att se en zebra.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-23 16:08:00
Diana F
Hur skulle du känna dig att sitta instängd i en bur? Djur har också känslor.
Varför ta zoo betalt för att titta på djuren? Varför tas exotiska djur till ett ställe där dem inte passar?
Om du undrar så var min artikel ironiskt läs mellan raderna alvarligt ironiskt.Jag stå för det jag tycker.
Varför inte funderar omvänt?
Då borde man göra något åt dem spóm skövla regnskogar osv. Så att djuren få leva kvar där och inte i en bur.
Laddar...