Bojkotta världens äldsta dokusåpa!

Den här tråden diskuterar artikeln Bojkotta världens äldsta dokusåpa!.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-13 14:33:00
Q
Haha, ordet "dokusåpa" funkar nästan lika bra som könsord i rubriken... Tack Tomas, skönt att veta att man inte är ensam om bisarra och hemska tankar som "jaså bara tre". Du har så rätt, vi börjar tröttna!
Inlägg #2: Postat: 2002-03-13 18:31:00
Sten O Andersson
Vad israelerna och deras judiska supporters blir glada. De får mörda i fred. Om judarna skulle få ett hemland var det Tyskland som borde avstå land. I Palestina blev det bara stöld. Innevånarna fick lämna sina plantager när sionisterna kom med moderna vapen och mord. Den svenska regeringen borde avbryta förbindelserna med Israel.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-13 18:41:00
Tacksam Läsare
Tack. Precis vad jag har tänkt. Efter över 30 år med denna konflikt omnämnd dagligen i SVT så orkar jag inte bry mig längre. När/Om Rapport/Aktuellt toppar med frågan så byter jag kanal. Eller kopplar upp mig och läser nyheter på internet istället. Det är en allvarlig fråga, det är det, men Palestinakramarna på SVT har älskat ihjäl den.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-13 19:18:00
Anders
Ja om man blundar för problemen så försvinner dom? Knappast. Du din satans ynkrygg; skillnaden mellan en dokusåpa och mellanöstern är att där dör det hundratals människor varje månad. Har du någon gång reflekterat över vad det innebär nån gång? Det är inte direkt som att plocka svamp i skogen...
Inlägg #5: Postat: 2002-03-13 22:10:00
jo
Bra skrivet. Jag brukar byta kanal när nyhetssändningarna börjar älta mellanösternkonflikten, finns väl ingen som orkar bry sig längre. Konflikten är ett i raden av bevis för att religion är källan till allt ont här i världen.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-14 10:14:00
filje
Även om jag inte håller med allt så gillar jag ditt sätt att skriva, lagom sarkastiskt, lagom ironiskt! Ibland kan verkligheten bara förmedlas med en nypa humor för annars blir den bara rå och barbariskt och... jaa verklighetsfrämmande. Det har du lyckas med Tompala!! Men de långa inläggen från Bonniers Ordbok kunde du haft kortat ner... //
Inlägg #7: Postat: 2002-03-14 12:09:00
Mattias
Ja Thomas, att tiga ihjäl konflikter har ju fungerat i alla tider så jag förstår inte heller varför det ska rapporteras om dylikt. Tänk om media tog sitt ansvar och slutade med detta, då skulle det nog vara fred överallt.
Inlägg #8: Postat: 2002-03-14 15:57:00
zico
fel thomas. du har en poäng i att det rapporteras mer om denna konflikt än om andra, men det betyder inte att man ska förlora empatin med människor som drabbas. dessutom är rapporteringen snedvriden. ockupanterna kallas för offer och de ockuparade är angriparna. att du jämför en blodig tragisk konflikt med en dokusåpa är osmakligt.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-22 16:20:00
Ulf Strömmer
Hej, du skriver precis som jag tänkte för några dagar sedan! Helt jävla bra. En reflektion av såna mått är provocerande men det behövs i vårt samhälle. Bra!
Inlägg #10: Postat: 2002-03-26 00:14:00
Mne
Vacker definiton av det hela :
Laddar...