Inlägg #1: Postat: 2002-03-11 17:07:00
|
johanna parikka altenstedt |
För att komma från fp är ditt inlägg för konservativ. Det finns värre brott än graffiti och genom rätt styrning kan det bli bra. T ex kan byggplatsernas blankväggar användas. Åk på studieresa utomlands och se!
H. Mamma till två tonåringar
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-11 17:12:00
|
Marie |
I malmö finns lagliga graffittiväggar och det är mindre problem med klotter än i Lund, som har sk nolltolerans och dessutom är en mindre stad.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-11 19:00:00
|
Maria |
anpassa antalet väggar till antalet klottrare då, finns det inte något tråkigt ställe i sthlm som skulle se bättre ut med lite konst ?
Om så, sätt upp en laglig graffitti vägg där istället för att betala en dyr konstnär för att göra något djupt och svårt, snygggt, roligt och förmodligen också billigare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 19:01:00
|
Maria |
anpassa antalet väggar till antalet klottrare då, finns det inte något tråkigt ställe i sthlm som skulle se bättre ut med lite konst ?
Om så, sätt upp en laglig graffitti vägg där istället för att betala en dyr konstnär för att göra något djupt och svårt. Det blir snygggt, roligt och förmodligen också billigare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-11 19:43:00
|
Mika |
Att legalisera vandalism och klotter är vedervärdigt. Jag antar att det är ett sätt för flummiga politiker på främst vänsterkanten att visa att dom är hippa, hänger med i ungdomskulturen samt att dom stödjer alla former av multikulturella yttringar. Ungefär som när Gudrun Schyman dansade rave..Straffen för klotter borde skärpas. Klottrarna borde själva tvingas tvätta bort skiten.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-12 08:28:00
|
David |
Ja vet. Vi ökar på straffen, anställer mer poliser med mer befogenheter,och satsar ännu mer pengar på sanering av väggarna som vandalerna och ligisterna bombarderat med sitt fruktansvärda klotter. Mitt förslag är att kalla in "Rave-kommisionen" dom kan sin sak.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-12 09:11:00
|
Kalle |
Alla som målar grafitti år 2002 är nördar...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-12 10:15:00
|
tjabo |
Du är sorglig, ge upp... Låt ungdomen få lagliga väggar.. Det är deras demokratiska rättighet..
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-12 10:47:00
|
Jens |
Kan tyvär inget annat säga än att det är soriligt att läsa en text av en så trångsynt människa.
Men ni får ju betalt för att hata så det är väl därför.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-12 15:05:00
|
tjabo |
Jag kan inte bli annat än arg när jag läser när politiker som birgitta motarbetar lagliga väggar. Snart fan, kommer jag börja måla olagligt istället för att få ut min frustration mot henne. Jag föraktar verkligen denna politiker, hoppas att din dotter inte blir lika störd...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-13 16:56:00
|
Sskalle |
birgitta rydell har rätt
Hur många här är intresserade av att måla lagligt? Och hur mycket hade ni målat lagligt om det hade funnits fler väggar? 5-10 kanske. Skulle ni sluta bomba i stan bara för att det fanns 10 lagliga väggar i stan? Jag tror inte det.
|
|