|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-11 17:06:00
|
|
Christer H |
Intressanta funderingar HH! Kan det vara så, att det alla vill vi ha är oreserverad kärlek, tillbaka till livmodern och mammas famn? Men det kan vi inte garanteras som vuxna, så då sätter det desperata sökandet igång. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-11 17:24:00
|
|
Jörgen G |
Varför har män bara en kvinna?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-11 17:26:00
|
|
Sten O Andersson |
Intressant och tankeväckande text. Men jag gissar att Malin Aloupor inte håller med!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 17:27:00
|
|
Henrik I |
Det är inte bara samhället som styrs av ett kapital, även individen. Idag ska man uppenbarligen bunkra upp med massa extrema "egna" åsikter, udda sysselsättningar och avvikande smak för att få bekräftelse & uppskattning.
Eftersom vi har blivit mätta på allt annat handlar det om att hela tiden hitta nya vägar att provocera. Hela livet är ett rollspel för att passa in och bli accepterad.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-11 18:12:00
|
|
solveig |
Vaket skrivet. Detdär funderar alla över. Det ligger ju i människans natur att inte avvika ur flocken, man köper sig tillhörighet på olika sätt. Det vi har gemensamt borde räcka, att vi alla i grund är likadana.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-13 15:00:00
|
|
elin |
vi lever i en tid då den romantiska kärleken hyllas och anses vara det sanna och det gudomliga, jag tror att många skulle må bättre om de gavs möjlighet att överge den tanken och därmed skulle få en bättre syn på icke-romantisk kärlek. jag tror att de flesta har kärlek, men blir åtsagda att den inte räcker.
|
| |