Westesons 100 favoritfilmer: nr 53

Den här tråden diskuterar artikeln Westesons 100 favoritfilmer: nr 53.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-10 11:10:00
Jaunita Gina Zanetti
Filmen är super... Men är det där med Tarantino, är det sant? Allt han har gjort efter Pulp har liksom blivit magplask, jag hoppas att vi får se något bra med honom den här gången.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-10 12:41:00
valle w
Jag håller - otroligt nog - inte riktigt med dig. Jag gillade "Jackie Brown", och förutom den har han ju inte gjort så mycket. Jo, den där vampyrfilmen och den där hotellfilmen var han ju inblandade i, och det stämmer väl att de inte var särskilt svängiga.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-10 20:10:00
Lena V
The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didnt exsist. Jag lovar, varje gång jag ser den filmen får jag gåshud. När CP läser på anslagstavlan till ljudet av Spaceys röst, bönplockandet i Guatemala, den abnormt feta bruden, red..för att till sista tappa kaffekoppen..och voila; Kobayashi. I like, a lot.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-11 10:47:00
Peter
Faktum är att jag tyckte filmens slut var just det antiklimax du skriver om. Jag kände mig lite besviken när jag lämnade biosalongen.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-12 14:16:00
Oskar S
Tjena Valle!

Jag var med på premiären och såg Bryan Singer live på F.S Sergel - det du. Fö suger den biografen stenhårt. 8 huvuden i ensportbag är väl knappast samma genré som the usual suspects. Den ena är hård och stilren, den andra är en harmlös festivalkomedi. Orättvis jämförelse.

För övrigt säger jag bara: X-men!
Laddar...