Ful, avskydd och missförstådd

Den här tråden diskuterar artikeln Ful, avskydd och missförstådd.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-07 16:14:00
Jesper N
Precis, det råder snarare brist på intellektuella i samhället än överflöd. Självgoda tyckare däremot, och jag hoppas att det var det Anna Linusson egentligen menade, finns det gott om. Bra artikel.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-07 16:30:00
duncan d.
du är ingen nörd, vem har sagt det?
Inlägg #3: Postat: 2002-03-07 17:29:00
christer kyreus
vem är intressant? vem är det inte?
vad säger OSKAR?
Inlägg #4: Postat: 2002-03-07 18:07:00
Sten O Andersson
Jag föredrar intellektuellas självupptagenhet framför överdriven skrivklåda om vad som händer vid avsugning om man är förkyld.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-07 18:25:00
Anna Li
Bra, bra, bra. Roligt att det kom ett bra svar! gärna en debattlänk....

Peter h var inne på samma tanke och jag köpte den redan då; intellektuella behövs som grund för handling. Det jag ville kritisera var de intellektuella som aldrig kommer till handling. Alla kan ju inte hålla på och definiera feminism, ngn måste ju se till vad man ska få ut av det hela. Fick man önska sig så skulle det vara lite högre verkningsgrad mellan ord och handling.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-07 23:23:00
Christer H
Oskar är bra, oskar läser DN:s kultursidor, och skriver där oxå! Oskar är intellektuell, definierar feminismen och främlingsfientligheten. Och Hör och häpna även sin egen värlsbild! Vi andra förtappade våldtas, jagar brudar och credability för att sen kasseras....och gillar det? Ursäkta mig, är detta en intellektuell bild av världen och sig själv?? Då vill inte jag vara "intellektuell". Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2002-03-09 01:14:00
Florence i fancluben
neej du är Vacker,ÄLSKAD.OCH helt enkelt undeeerbar hahahahahaha
men visst är det trist att en skanon bidrag får små upplage siffror...*suckar djupt*jag gillade tex min egen klonade klarar vården ..hur många till har läst den??? 2 eller??? keep onlet the fingers hammer eller nåt åt det hållet/F
Inlägg #8: Postat: 2002-03-09 14:24:00
Anna E
Intellektuella finns det gott om. I den värld jag rör mig i står det en intellektuell bakom varje buske och vinkar glatt. Jag tycker om dem. De gör mig glad genom att vara intresserade av vad jag, en annan intellektuell tomte, har att säga. Håller därefter helt med Anna Li om att verklighetschecken ibland svävar just över bottenläge.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-09 18:24:00
Fredrik Jung Abbou
Hej Oskar. Forst basta passagen jag last pa riktigt lange: Fråga dig själv vem det är som egentligen definierar din världsbild och om det inte är dags att du börjar göra det själv. Furthermore, Jag haller med dig, MEN, det gommer sig mycket tattare och nollor med kasst javla sjalvfortroende som tror att de hittat nyckeln till lite identitet genom att via sma enkla intellektuella upprapningar fa folk att se upp till dem
Inlägg #10: Postat: 2002-03-09 22:44:00
louiice
bra skrivet.
Inlägg #11: Postat: 2002-03-18 23:42:00
jk
Tips: Texter om de intellektuella, en antologi av Pierre Bourdieu. Stockholm Stehag B. Östlings bokförl. Symposion 1992.
Inlägg #12: Postat: 2002-03-25 16:23:00
Greger
Kanonartikel. Tack!
Laddar...