|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 15:26:00
|
|
Sascha |
det finns alternativ:
www.arthist.lu.se/forskning/BF/queer_kul.html
www.safe6.nu/queerteori.html
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 15:36:00
|
|
Jesper N |
Precis! Låt oss konkretisera orättvisorna och göra något åt dem. Skit i om de sägs vara en del av den mediaunderhållna patriarkala och nyliberala kapitalistutsugarstrukturen eller om de sägs bero på att kvinnors gener inte låter dem bli något annat än storgråtande frögurkor som bara kan tänka på barn. Det hela borde underlättas av att de flesta män och kvinnor som konserverar orättvisorna egentligen inte vill ha kvar dem, de vet bara inte vad de gör.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 15:36:00
|
|
Elin |
Jag tror att bland de största problemen och faktorerna som hindrar oss att komma framåt i jämställdshetsdebatten är just att så många faktiskt inte vet vad feminismen står för. Jag tror också att det är det första som man måste ta tag i, så att tjejer inte bara blir undanputtade med orden "ja,ja en sån där femisnist". Det problemet kan vi inte sluta tjata om för det är så otroligt grundläggande för att få debatten framåt.
Få alla att fatta - annars kommer vi ingen vart.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 15:42:00
|
|
Hasselbergarn |
Nu gjorde du ju det själv!! Dömde ut Tilde dvs. Då frågar jag dig "Är Linda Skugge feminist?" ....and the story continues....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-06 16:02:00
|
|
Zara |
Bra skrivet! Jag är trött på hycklandet. Tidningar ska sälja. Att fortsätta driva på skapade behov, som färg till hårt, smink till ögonrn, diet till låren, rakning till fittan säljer tidningar. Och Tilde är nog inte feminist. Belinda är det däremot. Heja Belinda. Vart hon nu tog vägen...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-06 16:14:00
|
|
Elin A |
Håller inte med, ämnet är långt ifrån slutdiskuterat. Anledningen till att debatten sitter fast är för att den inte förs på rätt sätt. Alla vill bara ha bättre förmåner själva och vägrar att lyssna på den andra parten.
Vi behöver börja rota i våra fördomar och se vart de kommer ifrån istället för att skälla på alla som har dem. Läs min artikel "mannen står lågt i kurs" av Elin Adler. Där skriver jag lite om det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-06 21:17:00
|
|
Anna Li |
Håller med! Se gärna artikeln "intellektuella är losers" som mest utmynnade i en diskussion om definitionen på intellektuell.....
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-08 15:22:00
|
|
Någon |
Håller med till 1000. Bitch är verkligen helt sanslöst. Handlar i stort sett bara om utseende och sex. Skulle det vara unga kvinnors enda intressen. Dom väljer att göra repotage om tjejer som plastik-opererat sig framför att göra repotage om tjejer som skaffat ovanlig utbildning, jobbat för andra eller på annat sätt utmärkt sig, lyft blicken ovan "tutthyllan".
|
| |