Maktgalen och ondskefull?

Den här tråden diskuterar artikeln Maktgalen och ondskefull?.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 14:16:00
SHQ
Helt enkelt skitbra. Jag gillar bredden på ditt tänkande och resonerande. Vi kanske måste sluta demonisera de demoniserade.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 15:00:00
Marcus P
Det är inte alltid så fruktbart att vara den som lyssnar på alla och problematiserar allt inklusive sina egna åsikter. Råkar man ut för en tvärsäker men skicklig debattör blir man rotmos på ett par sekunder. Och vem vinner på det? Debatt är nog många gånger just att hävda ståndpunkter snarare än att problematisera dem.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 15:03:00
G.Nelly
Jag har nu lyssnat på dig. Bra talat! Men måste du skylla allt ont på banjospelandet? Tänk om det är världens alla basister som står för trångsyntheten...?
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 19:29:00
Fredrik Vargas Friberg
Glömde du inte några namn på maktfullkomliga ledare? mvh Fredrik
Inlägg #5: Postat: 2002-03-06 21:06:00
gisela
det går inte att styra ett land om folket vägrar. hitler skulle inte ha kunna gjort vad han fick gjort om vanligt folk hade vägrat. jag skyller på hitler som individ men mest av allt, på tyska folket som grupp och kanske inte bara just tyskarna. det är mest deras fel, de var ju de som gjorde allting. hitler gav ju bara order. man är inte oskyldig till mord bara för att man fått en order.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-08 05:27:00
Mika
Tack för en bra artikel. Göran Persson, Mona Sahlin och Pierre Schori är typexempel på praktidioter som vill bannlysa alla åsikter som dom själva inte delar. Banjo? Dessa idioter kan inte ens busvissla.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-08 11:50:00
Christer H
Gillar din artikel starkt! Mer av ditt tänkande i världen, men även i det lilla här på Sourze, skulle göra tillvaron mkt trevligare. men kanske inte alltid lättare.... MVHCH
Laddar...