|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-05 17:03:00
|
|
Florence |
Svar:Som hon vill!!! Bra skrivet!!!
......men visst är det ett dilemma....som allt annat i detta jordelivet..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-05 17:21:00
|
|
anonym |
måste erkänna att jag som tolvårig kille själv läste sexspalterna i frida, men det var naturligtvis inget man erkännde för polarna....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-05 18:01:00
|
|
Michael Lundahl |
För att svara på rubriken... hur vill jag att en feminist ska bete sig? Mycket enkelt: Jag vill att hon pratar med mig... pratar. Inte talar till mig... eller för krig emot mig... eller struntar i mig. Jag vill att hon pratar med mig. En sådan feminist repsekterar jag till 110 och hjälper henne gärna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-05 20:38:00
|
|
Någon |
Det har aldrig varit fel att vara snygg men idag slår utseendefixeringen alla rekord, Vad gäller tidningar kan VR väl ha en och annan vettig artikel men TV-programmet BITCH är nästan så man tror att det är ett skämt. Som någon skrev någonstans, För bimbos, om bimbos, av bimbos, så träffande. Ali fick väl inte bara råd om tjejer i VR, han fick även titta på en och annan sexbomb typ platsa i Slitz.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-05 20:41:00
|
|
Någon |
VR och andra tjejer brukar illustrera artiklarna om sex och dom är många med tjejer typ utvikningsbrudar, aldrig någon läcker kille. Är där ngn kille med brukar han vara gömd bak tjejen. Glömmer aldrig en artikel om kvinnors sexuella fantasier i VR, illustrerad av en helnäck helt perfekt tjej med stora naturliga bröst, Vilken tjej blev glad av den? Ingen, tjejens pojkvän möjligen. Ang BITCH har ju Tilde de Paula själv ställt om som "lilla runkobjektet i Slitz, säger allt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-05 20:44:00
|
|
Någon |
En feminist ska bete sig som en människa som vill framföra sina åsikter men vill visa respekt även för dom som tycker olika, En feminist, eller ngn som utger sig för att vara "på tjejers sida" ska undvika och spä på utseendefixeringen och ska ngn visas upp utan kläder bör det väl som omväxling vara en man.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-08 18:29:00
|
|
elin |
läs min artikel "mannen står lågt i kurs"
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-22 12:57:00
|
|
Trojan |
Fråga istället: Hur ska människan bete sig? Där har Du svaret.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-26 16:30:00
|
|
Elin |
Okej, om jag omformulerar frågan - hur ska hon/han bete sig för att både få fram sitt budskap och fortfarande bli respekterad?
Att bara prata lite lugnt tror jag inte driver långt i könsfrågan, dessvärre, skulle inte vilja något hellre än att det vore så
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-01-23 23:36:00
|
|
Anna Hahne |
Otroligt bra artikel! Jag har själv skrivit en text om detta problem, men du fick fram det så mycket bättre tycker jag. tacktack! :
|
| |