|
Inlägg #41: Postat: 2002-04-15 00:37:00
|
|
Lisan |
Vad fan är det med alla män här på Sourze? Fattar ni inte att Kylies arsle representerar det sjuka samhälle vi lever i där kvinnor får mer framgång genom att klä av sig. Sen om ni tycker att hennes bak är snygg eller ej är oväsentligt. Jag tycker att manskroppar är snygga men inte fan skulle jag tycka att det va okej om jag såg halvnakna killar i varje musikvideo och tidning. Och det ÄR skillnad om män juckar än om kvinnor gör det. Kvinnor ses som objekt, inte män. Försök fatta!
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2002-04-22 10:33:00
|
|
det är du som tittar |
Skyll på din dotter. Men det är ju du som är kåt och söker finna ett sätt att titta på nakenbilder och knulljuck utan att framstå som den kåtkärring du är. Inte sant ?
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2002-05-15 00:53:00
|
|
kristina |
lär henne allt om den sjuka kvinnosynen vi har idag och ge henne råd om vad hon kan säga när pojkar/män försöker kontrollera henne. man kan lära även av andras misstag! låt henne inte ramla in i det själv utan förbered henne. idag är inte många 12åringar barn längre och jämställdhet är i vilket fall som helst inte bara en "vuxenfråga". det är med barnen man måste börja om man vill ändra på något för när de väl vant sig vid att vara dominanta killar eller undergivna tjejer är mönstret svårbrutet.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2002-05-23 13:36:00
|
|
helena a |
jag blir också så jävla lessen när jag tittar på musikvideos. All musik från tjejer säljs med sex och all musik från killar säljs med machoattityd, pojkband säljs dock också med sex. Nämn vem som helst. Mel C, t.ex. som man fått intrycket av att hon blivit en seriös artist efter spice girls, titta på videon. porrstång, juck, trekansbikini o blöta blickar. Fyfan va arg jag blir på det här jävla samhället. Låt kvinnor få spela sin musik utan sex, jävla kommersialister!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2002-07-27 18:13:00
|
|
Jim B |
Måste vara hopplöst att försöka lotsa en ung tjej fram till självrespekt och självtillit. Å andra sidan, just Kyleys rump är för mig helt underbar, just detta att hon inte är en teenybopper utan kring 30.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2002-08-15 13:02:00
|
|
så dum |
SKAFFA ETT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2002-09-17 16:00:00
|
|
Åse |
Börja med att lära henne att hon har en hjärna :- När hon väl fattat det, kan hon använda den på allt möjligt :- Det behövs inte mer än sunt förnuft och att man finner glädje i att använda detsamma, för att avkoda schablonerna. Kritiskt tänkande borde vara ett grundämne. Bra artikel :-
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2003-06-24 13:55:00
|
|
Petter |
Jag förstår inte vad MTV har att göra med vissa löneskillnader i samhället. Förhoppningsvis kommer även din styvdotter inse det och med gott samvete fortsätta dansa till musiken på MTV. Utan att bli gråtfärdig!
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2004-10-11 13:46:00
|
|
Sandra Gustafsson |
Yngste sonen, 5½, bippade på fjärrkontrollen en dag och fastnade på MTV. "Mamma! Dom dansar i bikini!" Ja, vad säger man?
|
| |