McDonalds-konspirationen - del 2

Den här tråden diskuterar artikeln McDonalds-konspirationen - del 2.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-01 10:04:00
Sten O Andersson
Man kanske skulle börja sälja amerikanska träningsoveraller i anslutning till butiken. Vad sägs om namnet: "Think big"?
Inlägg #2: Postat: 2002-03-01 10:57:00
Greger
Jag ser lätt hur strategin kan gå fel. I tonåren vill man göra revolt och då kommer McDonalds ses som en del av etablisemanget. Töntigt helt enkelt.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-01 11:00:00
Daniel
Visst var det en bra förkortning McD jag introducerade i kommentaren till din förra artikel. Du och andra använder den flitigt ser jag. Vassego.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-01 21:08:00
Sanna Parkell
Låt barnen komma till mig, sa Jesus. Ronald McDonald är också en påhittad figur. Men visst gör föräldrarna det lätt för sig, hemlagad mat är trots allt bäst. Så om du inte har några barn ännu bör du gå en matlagningskurs för att slippa vara en av alla McDonald´s-familjer som trängs i kassan från morgon till kväll.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-02 18:55:00
Fredrik Jung Abbou
JAg foljer dina dyngiga mesiga pahittade konspirationsinlegg och ser fram emot nesta. E detta du skriver serioust ngt som du tror pa sjelv eller e du bara lustig?
Inlägg #6: Postat: 2002-03-03 22:09:00
Jacob Rudbäck
Det kallas "den fria marknaden" - där företag får välja vilken grupp dom vill rikta sig in på, självklart är alla företag ute efter att gå med vinst. Desto mer vinst desto större möjligheter.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-03 22:47:00
Jonny
Präglingsteorin tror jag benhårt på. De har anammat en gammal strategi som var gångbar i de forna kommuniststaterna och även inom de flesta religioner, nämligen att uppfostra sin befolkning att bli en god medborgare med rätt åsikter och ideal. Har man en gång lyckats, att från barnsben, nöta in ett beteendemönster hos en individ är det sedan väldigt svårt att ändra på det.
Inlägg #8: Postat: 2002-03-05 01:40:00
Och...
Och... skulle man kunna säga men du sätter omedvetet fingret på en rätt intressant grej - nämligen hatet mot allt som är multinationella företag. När ska alla vänsternissar ta upp riktiga problem istället för att ogilla alla företag som finns i flera länder?
Inlägg #9: Postat: 2002-03-05 01:44:00
KRAV-konspirationen
Kan du inte skriva om krav-märkningskonspirationen också. Jag tror att det finns tydliga tecken på att det finns någon hemsk plan på att genom lömska marknadsföringsknep som prägling få folk att köpa KRAV-märkt mat. Bosse Bonde i Borås har redan förlorat sitt jobb efter att ha fallit offer för denna KRAV-märkningskampanj.
Laddar...