Inlägg #1: Postat: 2002-03-01 09:43:00
|
Kajsa Kallio |
Det kanske är bättre att man lär vissa killar att ett nej är ett nej. Det blev lite fel där :D
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-01 10:21:00
|
Lotta |
Jag håller med dig, känner med dig och ska kämpa för vår rätt till att tycka och tänka!!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-01 10:28:00
|
Maria Ryberg |
Du gjorde det. Och du gjorde det bra!
Det där med att våga stå för sina egna åsikter och inte alltid tro att andras är bättre och klokare är något jag också kämpar med, varje dag. Det är ta mig fan inte lätt alla gånger.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-01 11:09:00
|
Greger |
När jag läser det du skriver så slår det mig att det är precis likadant för killar. Dom matas lika mycket av media med stereotyper som dom "ska" levas upp till. Problem med identitet coh självkänsla är inte könspecifik.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-01 12:48:00
|
blä |
att det ska kastas så mycket skit på media. Det handlar om tillgång och efterfrågan. Tjejer vill ha sånna tidningar och därför finns de också. At skylla sånt på media är bara lågt. Förresten vill du kanske se vardagen ur en killes perspektiv så märker du att saker och ting inte är så annorlunda.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-01 16:38:00
|
christer kyreus |
"framtidens kvinnor - här och nu,
på Sourze!"
- kyreus
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-01 19:32:00
|
MM |
Värst med VR tyckte nog jag "sexhetsen" var, rubriker typ: sex före, under och efter festen i fetstil. Då var det inte lätt att vara oskuld. En och annan vettig artikel vägde inte upp. Tjejprogrmmet BITCH är ännu värre vad gälelr det om det nu är möjligt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-01 21:44:00
|
Mia |
När VR kritiserades för några år sedan sade den cåvarande redaktören att dom minsann var på tjjejernas sida men Robinsiosx-Åsa med sina infärgade tuttar i vädreet på omslaget var det inte trots allt tjejernas pojkvänner som uppkattade den bilden mest? Jag tror det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-01 21:46:00
|
Mia |
Och när artikeln om sexuella fantasier illustrerades av en helnaken dam med perfekta bröst utan silikon vad det verkade var det kanske inte killarna i Kent som var i samma tidning som uppskattade den bilden mer än tjejerna tidningen var för. Jag tror det, Själv hade jag uppskattat om artikeln om sexuella fantasier hade illustrerts med en naken pojke med hockeyruma men inte ska väl pojkar behöva stå med rumpan bar. Så mkt på tjejers sida kan man inte vara.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-02 09:17:00
|
Cecilia |
Vecko-Revyn är ett jäkla skit,
nu har vi handlat den ända hit.
Vi får det med modersmjölken att vi inte duger,
vi matas med kultur som duktigt suger.
Även de på v å r sida sviker!
Diskus pratar kvinnokön när tittarsiffrorna viker!!
Alla är idioter
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-02 17:11:00
|
Sara |
Det finns en utmärkt tidning "som ligger någonstans mellan Vecko-Revyn och Bang" vid namn "Darling". Den utgår från att tjejer är smarta och vet om att de är smarta, och publicerar inte tråkiga pep-talk-artiklar om att vi duger. För det vet vi redan. Istället skriver den om saker som intresserar oss. Det borde fler tidningar göra.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-06 00:40:00
|
Anna Li |
Konstigt Kajsa när du som verkar vara en relativt orädd typ beskriver hur du känt att dina åsikter är fel. Då slår det mig att jag alltid i hela livet förutsatt att mina åsikter är rätt, är värda att yttras och först på senare år insett att det kan hända att andra vet bättre ibland motvilligt erkännande. Vad kommer sådant ifrån? Jag läste också Vecko-Revyn.
|
|