McDonalds-konspirationen - del 1

Den här tråden diskuterar artikeln McDonalds-konspirationen - del 1.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-26 15:05:00
Sten O Andersson
Ordfronts senaste nr behandlar Mc Donalds.Berättar om Erich Schlossers "Snabbmatslandet" som är medlemsbok denna månad. PS Jag äter på sin höjd fisken mellan två brödskivor om jag är på resa. Det finns ju knappast andra hak att tillgå på vägarna..
Inlägg #2: Postat: 2002-02-26 15:11:00
Neona
är det inte lite motsägelsefullt att först klaga på att McD inte serverar just vad du vill ha när du vill ha det och sen prata om att de gör alla människor feta och dumma. vad menar du? Att McD ska läggas ner eller anpassas efter dig? Eller är det jag som inte fattar?:
Inlägg #3: Postat: 2002-02-26 15:14:00
anna
jag skulle tro på din konspiration om det inte vore för att jag faktiskt TYCKER att deras mat är äcklig. nu är det iofs rätt många år sen sist, men det sitter liksom i ryggraden att automatiskt välja annan mat, även om det är snabbmat...
Inlägg #4: Postat: 2002-02-26 15:34:00
Daniel
Strunta i McD. Denna kedja får människor att stödja skövlingar, köttindustri och utnyttjande av människor. Bojkotta McD, med eller utan frukost.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-26 16:00:00
Urbanisator
Va bra, nu vet vi alla att Tommie Nygren bor eller känner rikt folk på östermalm. Smaart.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-26 18:06:00
Diana Falheim
Jag föredra att äta frukosten hemma. Varför ska man gynna McD?
Det är ett frenchingföretag och måste hålla på konceptet. Vad glad att företaget gör det, annars få du inga inga BigMac
Inlägg #7: Postat: 2002-02-26 19:22:00
Cecilia
Hmm.. Innan v i s s t e man ju att de blandade i kräkmedel i köpespriten, man blev aldrig så sjuk av HB! Så spräcktes ju tyvärr den myten.. Men däremot -Jag är helt övertygad att McDonalds på nåt j-a vänster meckar i nåt i spriten idag..Kroppen fullkomligt kräver ju en McBrosk när man är bakfull, även om man i vanliga fall tycker det är asäckligt..
Inlägg #8: Postat: 2002-02-26 19:58:00
Sanna Parkell
Anledningen till att det går så bra för McDonald´s världen över är det oslagbara konceptet: "Varm mat serverad snabbt i en ren och trevlig miljö till ett överkomligt pris!"
Satsningen på frukost är naturligtvis ett sätt att plocka ännu fler marknadsandelar. Förresten, förstår du inte hur rörigt det skulle bli om de skulle servera frukost och vanliga burgare samtidigt? Sov lite längre på morgonen istället!
Inlägg #9: Postat: 2002-02-26 20:14:00
kalle ku
Mcfrukost är inte för alla det är lite av en aquired taste..Personligen så var jag precis som dig och avfärdade anblick. Men som kropps arbetare med tidiga mornar så har man ofta inget annat val, utan har tvingats att äta mcfrukost. Efter ett tag så började jag tycka att det var ricktig gott kanske tom genialiskt, en perfekt balanserad frukost smakmässigt.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-26 20:26:00
suz
jag skrev nått om McD på sourze för länge sen, har glömt rubriken, men det är nog flera som gjort det, skriv mC donalds i sökfältet, det ploppar nog upp flera historier tror jag
Inlägg #11: Postat: 2002-02-26 20:27:00
suz
här går jag på KFC eller nån lokal fish and chips och går aldrig till McD längre, nästan aldrig :
Inlägg #12: Postat: 2002-02-26 20:29:00
suz
DN hade för många år sen en intevju med McD chefen i sverige, lederhosen ? :
han sa at dom som jobbade hos dom var studerande eller,,och så hade han ett uttryck som lät som om dom som var anställda var puckon, glömmer det aldrig herr lederhosen ! usch stackars dom som jobbar på mcd och har en chef som lågvärderar sina anställda !
Inlägg #13: Postat: 2002-02-26 21:53:00
Anna Li
Roligt skrivet! Ska man uppfatta det som att du drar ngn sorts likhetstecken mellan barnfamiljer och spetälska?
Inlägg #14: Postat: 2002-02-26 23:53:00
Johan
Bojkotta Mc Dånhalls! gynna istället små lokala fik och konditorier m.fl. Måste ni ha någonting flottigt så gå till er närmaste korvkiosk. Gör ni inte det idag skall ni inte koma o klaga sen när de får stänga pga konkurs
Inlägg #15: Postat: 2002-02-27 10:29:00
Greger
"Avslöjanden"? Yeah Right!
Inlägg #16: Postat: 2002-02-27 14:55:00
Sten O Andersson
- Den är bara för tokiga amerikaner som inte förstår bättre! Här står man hela dan och lagar Ossu Boco och Coq au vin sen beställer ni handburgare!Den franske kockens replik när min väninna besvarat hans utbrott med att hamburgare stod på matsedeln. Saba Grill på Skeppsbron. Jag glömmer honom aldrig
Inlägg #17: Postat: 2002-02-28 22:20:00
Bertram
Kommer inte del 2 snart? Den här var skitkul! F.ö. gillar jag verkligen McD-käk. Helt ärligt. Käkar där ett par gånger i veckan och blir lika förvånad över hur god en Big Mac är varje gång. Faktiskt sant. Jag har dock svårt att få med mig andra dit...
Laddar...