Så trött på Svensson-snobberi

Den här tråden diskuterar artikeln Så trött på Svensson-snobberi.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-02-20 17:29:00
Lena V
Jag hade blivit grymt förvånad och besviken om du inte hade kommit med en motattack, nu slapp jag det, tack och lov: Återkommer när jag lusläst den skuggade bara, nyfiken som jag är;
Inlägg #2: Postat: 2002-02-20 17:33:00
Hasselbergarn
Tycker inte du att det finns en skillnad i mellan att vilkorslöst fördöma personer och att påpeka en samhällsföreteelse som man ställer sig tvivlande till det sunda i?
Inlägg #3: Postat: 2002-02-20 17:35:00
Lena tillbaka
Är jag en snobb??? Icke! Men har du inte ställt dig frågan varför i helvete dom runkar i tv? Sure, jag onanerar när helst andan faller på -kittlar dödskönt- men jag är ingen blottare. My private business, så att säga. Just det. Hur mycket vill du slå vad? Om att en,två eller alla tre av BB:s onanister kommer att i efterhand beklaga sig i pressen? Inte höga odds på det, eller hur. Varför fläker dom ut sig i tv då? För att vinna en halv miljon och mest av allt; BLI KÄNDA.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-20 17:42:00
Sascha.
Minst fem stjärnor till dig, Lundahl! *****
Inlägg #5: Postat: 2002-02-20 17:45:00
elisabeth
Det är väl en otrolig skillnad på nypuritansism och att visa livesex i TV. Jag tycker att ribban har höjts alldeles för högt, vill man gotta sig åt att se andra knulla så kan man hyra en porrfilm.
Och sex SKA inte vara ett sätt att få kändisstatus på, tyvärr är det det, och det är därför vissa, bla jag själv, reagerar.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-20 17:54:00
Johan Martinsson
tack Michael.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-20 18:38:00
Beatriz
Det finns gränser och gränser. Domare behövs i alla samanhang sport, etik, rättvisa, osv Tonen i din artikel är mer nedlåtande än Lenas. Att konstatera en dålig utveckling i samhälle är inte att spela gammalmoralist.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-20 18:53:00
Lena, har verkligen luuusläst
Helt ärligt Lundahl, vem är det som sitter med fördomarna? Din artikel stinker anti-Lena så det kommer behövas en liter ajax för att rengöra skärmen. Var fan i min artikel skriver jag ett ord om att sex är snuuuskigt och ofiiiint? Fyyyy det kan till och med lukta? Sätter jag mig på höga hästar och leker förmer än någon annan just ja, jante gillar du ju inte...ehr. Erkänn, du har anti-Lena abstinens och bara måste få gnälla av dig lite! :
Inlägg #9: Postat: 2002-02-20 20:33:00
Daniel
Jag är trött på alla jävla idioter som blir "kändisar" enbart på att vara fulla och dumma i TV. Och jag hatar idiotuttrycket " att vara mänsklig", vad fan betyder det egentligen ?
Inlägg #10: Postat: 2002-02-20 21:57:00
Jenny N
Du har en poäng Micael. Fast Lena har rätt i att det är sorgligt om unga tjejer vill runka och knulla i TV för att få uppmärksamhet killar också för den delen Lena har ju inga problem med att folk onanerar hemma precis så du kan egentligen inte skrika moralist.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-20 22:01:00
Jenny N
Fast man ska inte döma någon för att dom vill bli kända, det är ju deras ensak.
Inlägg #12: Postat: 2002-02-20 22:49:00
Marcus P
Lundahl. Du ser att du är tämligen illa omtyckt. Jag har ett tips till dig: Lär dig säga samma sak på ett vackert sätt, linda in ditt budskap i slöjor av vackra ord och metaforer. Då blir du hjälte.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-21 10:00:00
Florence
Halla dar!!
vad var detta!! Fattar ingenting helt bakofram....har du Skagglossning eller PSS Pre sexual syndrome eller vad ......du uppfor dig ju sa som du anklagar Lena for att gora....hmmmm besviken pa artikeln...lagmarke.....men men alla kan ju ha en dalig dag.....dementiernas tid ar defenitivt inte forbi....
Inlägg #14: Postat: 2002-02-21 10:03:00
Florence del 2
Visst kan man bli sur pa alla ..sk Svenssons som vet bast hemifran soffan...,mendet finns annat i varlden an Lena att hoppa ...pa en studsmatta tex...Iaf sa maste val botten vara nadd....kan vi nu bry oss om nat viktigt ..kanske forsoka gora världen till en finare och battre plats for vara barn och barnbarn...PEACE!!!!
Inlägg #15: Postat: 2002-02-21 11:02:00
Bertram
Tack! Äntligen någon som reagerar. Behövs verkligen.
Inlägg #16: Postat: 2002-02-21 11:11:00
Daniel
Jag undrar bara en sak, sedan när runkar tjejer? Annars håller jag med dig om det mesta, alla är fria att göra det dom vill och vill man reta upp sig på saker så är det ok också.
Inlägg #17: Postat: 2002-02-21 21:39:00
kalleku
Personligen tittar jag utan tvekan hellre på dokusåpor som stockholmare eller bigbrother än alla dessa vanligt rumsrena men framförallt ruggigt ap tråkiga sitcoms/såpor.. Även klassikerna som simsons och seinfield börjat smaka som gårdagens falukorv..Nej då tar jag hellre järnrörs daniel och virrpannan emma-maria istället!
Inlägg #18: Postat: 2002-02-22 00:41:00
Henrik Hermansson
Ser man på, omvänd moralpanik. Detta är visst en nya farosot - de som får panik av att andra människor har moral, d v s en uppfattning om vad som är rätt och fel. I detta fallet angående personlig integretit i massmedia som du verkar tycka är förkastligt att försvara.
Inlägg #19: Postat: 2002-02-23 10:50:00
J
YES! Kunde inte sagt det bättre själv. Skitbra Michael, precis så är det. Kör på bara!
Inlägg #20: Postat: 2002-03-03 21:13:00
AH
Varför denna ilska över att folk blir kända?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...