Aggrofeminismen - en mediababe på väg utför

Den här tråden diskuterar artikeln Aggrofeminismen - en mediababe på väg utför.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-20 14:14:00
Christer H
Mycket bra skrivet! Speciellt att du fokuserar på det personliga ansvaret. Att ständigt se sig själv som förtryckt och diskriminerad inte bara konserverar reella missförhållanden, det kan dessutom konstruera ickeexisterande sådana. Tyck inte synd om er, tjejer. ta för er av världen! Vad kommer aggrosarna här på Sourze att svara.... väntar med spänning. Mvh
Inlägg #2: Postat: 2002-02-20 14:25:00
anne-li
En fråga; vad ÄR aggrofeminismen för något egentligen och varför har aldrig jag stött på den?
Och nej, jag tror inte kvinnor och män tänker och tycker olika av naturen.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-20 14:55:00
Hasselbergarn
"Aggrofeminism" fick vi en uppvisning i i Diskus i Skugges så kallade videokrönika. Flickstackarn är helt från vettet, men hon får ju vara med i TV.... Kanonbra artikel Sofiat!
Inlägg #4: Postat: 2002-02-20 16:21:00
Michael Lundahl
Är du feminist? Tja... det beror väldigt mycket på vem du frågar. De felsta i "allmänheten" kasnke tycker det. De absolut mest insnöade radikal-feministerna kommer inte att tycka det. Och sedan finns det hela skala där emellan.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-20 17:36:00
Elin
efter mycket eftertänkande har jag kommit fram till att jag är feminist, jag tror på den feministiska ideologin, helt enkelt.
sen gillar jag inte vissa människors uppfattningar om vad jämställdhet är. den slags människor är alltid de som på något plan har fått för sig att det går att skylla på det ena könet.
läs min artikel "mannen står lågt i kurs".
Inlägg #6: Postat: 2002-02-20 19:53:00
anne-li
För mig är Linda Skugge mest känd som en av medförfattarna till boken Fittstim.
Samt för att ha fört fram frågan om kvinnors rätt att bestämma över sin egen förlossning.
Är det vad ni kallar aggrofeminist?
Please!
Inlägg #7: Postat: 2002-02-20 22:15:00
Jenny N
Kanske finns det manliga/kvinnliga egenskaper vi är födda med ? Det är omöjligt att säga, är det egentligen intressant ?
Min man älskar fotboll, spela gitarr och jag har aldrig sett honom gråta samtidigt är han en jävel på matlagning, strykning och ta hand om spädbarn. En av mina döttrar går ingenstans utan pilbåge, svärd och klänning. Det blir bättre om vi ser oss som individer.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-20 23:52:00
Frank har hört talas om den relativa chansen
"Teoretiskt sett så har alla möjlighet att utbilda sig, om man gör det eller inte är upp till varje person." Aha, det förklarar ju varför bara 25 av
landets högskolestudenter kommer från arbetarhem, trots att de borde utgöra 40 - 60 beroende på definitioner om klasstrukturen inom högskolan skulle spegla klasstrukturen i samhället i stort.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-21 15:54:00
Anna Li
En kort reflektion angående klassfrågan. Det är stor skillnad på män och kvinnor i arbetarklassen och vad de har för löner. Sedan är det intressant att kvinnor med akademisk utbildning sjuksköterskor, förskollärare osv ofta har lägre lön än de "arbetarmän" som kommer och sköter/snickrar/målar lokalen som de arbetar i. Det finns definitivt ngt unket i hur samhället värderar traditionellt kvinnliga yrken. Och det handlar inte bara om klass
Inlägg #10: Postat: 2002-02-21 16:40:00
Naiv var det ja
Har du läst om vad kvinnor har fått göra för att få t ex rösträtt? En stor anledning till din rösträtt är suffragettrörelsen i England, som kulminerade i demonstrationer där tre kvinnor blev dödade och många fler utsatta för sexuellt övervåld av polisen?

Om inte de och många andra vore så hade du inte fått gå på universitet, rösta eller själv förvalta dina tillgångar. Det är lätt att säga att nån ska GE en jämställdhet eller frihet men det är inte så det har varit och det är inte så det är.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-21 16:46:00
filikoster
Bra skrivet!
Inlägg #12: Postat: 2002-02-25 14:06:00
nina
Jag håller med om att det finns mediafeminister som är patetiska. Men Belinda rules! Hon är konsekvent vilket är hemligheten med sann kamp.
Inlägg #13: Postat: 2002-02-25 16:16:00
Martina
Oh, håller med, håller med, håller med! *kram*
Inlägg #14: Postat: 2002-02-27 21:47:00
Mia
Visst, många ggr går aggrofeministerna för långt, dom verkar mest elaka. Så särskilt svårt har dom nog inte haft det heller. En gång gav sig Linna Johansson på Malin Bayard så det visslade om det, kallade henne "prinsessa" och anklagade henne för att le för mycket.
Inlägg #15: Postat: 2002-02-27 21:51:00
Mia
Forts, Det är alltså förbjudet att le, Herre Gud, Vem som helst fattar att Malin B fått jobba hårt för sina framgångar.Alla kan inte se ut som ryska kulstöterskor. Belina O träffar dock rätt när hon kritiserar Tilde de Paula och hennes program Bitch, många unga kvinnor är förbannande på det programmet, det kan ni läsa på diskutera Bitch på tv4 sidan. Ni kan även läsa kommentarerna Belina O fick på aftonbladet, deras koluminster. Många höll med henne ang Bitch.
Laddar...