I´m a virgin, bla bla...

Den här tråden diskuterar artikeln I´m a virgin, bla bla....
Inlägg #1: Postat: 2002-02-18 11:42:00
Trojan
Bra skrivet. Som uppfostrad av kvinnor till att respektera kvinnor som jämlikar, fick jag tidigt lära mig att man delar på allt i ett förhållande, även hushållssysslor. Jag blev också sagd att en "riktig man" klarar sig själv och även sånt. Jag har inte en "feminin" stil. Jag har dock svårt för den "vulgo" stil du beskriver, både hos tjejer som killar tjejer är mest intressant eftersom jag inte är homo.
Anyways, bra skrivet. Hoppas Du hittar någon bra kille. Lycka till. :
Inlägg #2: Postat: 2002-02-18 14:16:00
Christer H
A-KJ, Du har som många kvinnor, en egen och snäll, version av Feminism. Jag beklagar din uppväxt. Men borde inte den lärt dig att makt är någonting högst konkret i alla sammanhang. Är du förtryckt, måste du skaffa dig makt att kasta av dig förtrycket, makt att hävda dina intressen! Mvh CH "Antifeminist"
Inlägg #3: Postat: 2002-02-18 23:19:00
Elin
fint skrivet, bra resonemang, men...
... hela naturen bygger på "cause and effect", så om man utövar makt på ett eller annat sätt, finns det någonting som får dig att göra det. anta inte att en part har det bra och den andra inte. alla är lika trots samhällsstatus - däri ligger nyckeln till jämställdhet.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-19 01:21:00
Daniel
Sorry Annakarin men det enda som fastnade ordentligt efter att ha läst din artikel är de styva bröstvårtorna i den tajta tröjan... Säger nog ganska mycket om mig, jag vet, men jag kan inte rå för det...
Inlägg #5: Postat: 2002-02-20 10:21:00
anna, from the gul villa
nu minsann, ska jag läsa tusen texter av annakarin josefsson :
Inlägg #6: Postat: 2002-02-20 10:39:00
Florence
hehe gillade din text....tankte forst ...bla bla bla ..men sen luslaste jag den allt.....och mmm keep on....., man kan ju faktiskt lasa bara for att man gillar att lasa...sen ska folk analysera sonder....hon hade minsann en taskig barndom bla bla bla
Inlägg #7: Postat: 2002-02-20 10:40:00
Florence del 2
....ja och so what!!!man kan anvanda sina fingrar till mycket..man kan pilla pa tangenterna...pilla sig i nasan alternativ roeven...hehe man kan peka the finger....man kan stanga av tvn oxo har jag hort........sa om de inte gillar det du skriver kan de ju hoppa....ha det bra ..mvh Florence
Inlägg #8: Postat: 2002-02-20 13:20:00
Lisa
Bra! Mer!
Inlägg #9: Postat: 2002-02-20 13:21:00
Lisa
Bra! Mer!
Inlägg #10: Postat: 2002-02-23 03:10:00
hmm
´orsak och verkan´ för fan!
Men, man är förstås lite mer av en ´världsmedborgare´ då man använder sig av engelska uttryck.
Håller du inte med mig Elin?
Inlägg #11: Postat: 2002-02-26 10:04:00
anna, from the gul villa
"Med full feministisk och lingvistisk medvetenhet tillåter jag mig att skriva i tredje person obestämd, om ett "man". Trots att jag vet vad det betyder." är kanske den finaste inledningen någonsin.
Laddar...