|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-14 14:42:00
|
|
Christian Hasselberg |
Storslagen text. Kanonbra. Har själv varit o nosat på det temat här på Sourze ett par ggr... Det finns ett par jättebra debatter om frågan undangömda här på Sourze och framförallt den om mäns kollektiva skuld.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-14 15:35:00
|
|
David |
Vi skulle få en bättre värld om fler kunde inse det. Lyssna bara på när partierna debaterar det är likadant. Mycket bra skrivet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-14 16:02:00
|
|
Thomas |
Men vem är den kända feministen? Louise Boye af Gennäs kanske? Hon verkar ju helt cp också skriver hon HELT värdelösa böcker
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-14 16:31:00
|
|
Peter |
Bra skrivet. Men jag skulle uppskatta texten ännu mer om du undvek satser som: "Män behövs inte längre, eftersom även det typiskt manliga kan utföras av kvinnor", eftersom det implicit betyder att män Bara kan utföra typiskt manliga saker.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-14 23:23:00
|
|
Charly |
Jag har funderat på om man ska "slösa bort" 20 poäng på kvinnovetenskap för att se vad det är. Problemet är att jag kommer känna mig mer ensam än en grabb på sylslöjden i nionde klass, då man får välja mellan sagda och träsjlöd.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-15 10:12:00
|
|
prime |
Jättebra skrivet, jag har som Christian H nedan också varit frekvent förekommande "kommentator" i jämställd - hetsdebatten och har fått många hugg av feminister som "antar" att jag mfl. inte är intresserade av jämställdhet bara för att jag bjuder en annan syn än den allmänt rådande sanning som basuneras ut. Jag korrensponderar gärna med en person som dig för att kunna utveckla lite djupare vad och varför jag är för jämställdhet, men inte vill kalla mig feminist. Tack för artikeln Mvh // prime
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-15 22:39:00
|
|
Maken |
Tack. En artikel som inger hopp.
Du er kanske en liten tjej, men det är ingen överdrift att du har stora ideer. Det är snarare lite beskedligt sagt.
Jag skall lägge in referens på Aftonbladets diskussionsgrupp om kvinnligt och manligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-06 16:31:00
|
|
Sascha |
Mkt bra text! Den behövdes här och ö.h.t..
Om du inte redan läst Toril Moi, så tror jag att du skulle tycka om henne. Också.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-05-01 19:35:00
|
|
Liselotte Carlson |
Tänk om alla kvinnor vore bara hälften så kloka som du.
|
| |