|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-13 09:58:00
|
|
Axel |
Du visar återigen tydligt att du inte är intresserad av rättvisa - du är bara rädd att du kommer att få det sämre på krogen. Varför tror du att 18-gräns överallt fungerar i många andra länder tips: beror inte på att deras 18-åringar är annorlunda än våra? Visst det kan bli stökigt i en övergångsperiod, men när alla vant sig så...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-13 10:05:00
|
|
Tor |
Visst var debatten ofta på en för låg nivå, men jag fick en känsla av att det berodde på att MUF-killen blev insläppt efter några minuters lugn och sansad debatt. Var det inte så att han avbröt *varje gång* någon av motståndarna fick ordet.? Det är ju ingenting specifikt för ungdomar, det bruykar kunna bli likandant med vuxna debattörer. Är det någon som blir sur om jag påstår att det allmänt brukar vara moderater?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-13 10:49:00
|
|
Jörgen G |
"Vi äldre killar som investerar tungt i krögarens plånbok vill inte dela bar med de artonåriga killarna och få tjejer på krogen är intresserade av tonårskillar." Du vill inte ha konkurrens helt enkelt! När du är ute och gödslar pengar på tonårstjejer på krogen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-13 10:55:00
|
|
fredde |
Programmet har en sådan panel som det förtjänar. Programledarna är en riktig katastrof.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-13 13:13:00
|
|
SHQ |
Instämmer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-13 19:19:00
|
|
Carola |
Jag har faktiskt vägt fram och tillbaka i frågan, men faktum är att du har rätt. Det är inte för inte som krogägarna har satt gränsen. Pratade med vän som har varit dörrvakt faktiskt en trevlig kille, fast de ofta har dåligt rykte han gav mig den version som du precis har präntat ner ypperligt. Så jag håller med här.:-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-14 10:33:00
|
|
gustaf |
Det är helt upp till krogägaren vilken eller vilka gränser de sätter. Vill inte ägaren släppa in unga, fulla, män utan skjorta etc. kommer ingen lag i världen att få dem att få dem att släppa in folk. Det har ingenting med rättvisa att göra. Det äringen rättighet att få komma in. Krogar bedrivs inte av rättviseskäl inte heller för att skapa trevliga uteställen. De bedrivs för att generera vinst.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-15 12:14:00
|
|
Tor |
Ni som tycker att korgägarna ska få diskriminera helt fritt, även efter hudfärg etc.: Kan ni motivera varför? Annat än att den heliga kapitalistiska lagen säger att det ska vara så?
Den här frågan är alltså inte riktad direkt till Hasselberg
|
| |