Inlägg #1: Postat: 2002-02-12 16:13:00
|
Knut |
Bäste Christer Kyreus. Dessa fackmänniskor som du hänvisar till, tillhör ju en förgången tid. Läs boken "En huskur" Länk: books-on-demand.com så får du lära dig något som du alldrig har vetat och som dessa fackmänniskor aldrig har kommit fram till.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-12 17:19:00
|
Christer |
"Friskhet" är ett sociokulturellt och individrelaterat begrepp. Pre 1979 ansågs HS vara en sjukdom i Sverige, så årtusenden är att ta i Kyreus! När slutar vi anse Pedofiler vara sjuka???
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-12 17:29:00
|
christer kyreus |
Egentligen skulle jag inte svara folk som är så fega så dom inte vågar använda hela sitt verkliga namn öppet i signaturen, men jag gör ett undantag. Svar 1: upplysta människor har mycket, mycket länge förstått homosexualitetns sanna och genuina natur
2. Dra inte inte sexuellt våld i den här diskussionen. En helt annan fråga. - christer kyreus
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-12 17:40:00
|
Knut |
Du har vist inte läst min dikt: "Vulgära uniformen"
Mitt rätta namn har väl de flesta som kan läsa kommit under fund med hu: Knut Jörgensen.
Skriv inte mer nu. Du gjör bara dig själv löjlig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-12 19:02:00
|
Patrik Ottosson |
Tycker Kyreus börjar gå för långt också med sin propaganda. Lugna ner er båda två. En del personer gillar inte homosexualitet en del är homosexuella. Så kommer det förbli. Men trakassera inte Knut, klart som fan folk inte vill hålla med när dem får sådana påhopp.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-12 20:25:00
|
Tant Blå |
Knut är inne i fönekelsefasen, innan han våga erkänna att han själv är "människosexuell".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-12 20:29:00
|
Patrik |
Tant Blå > Va f-n yrar du om ?!?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-12 22:21:00
|
Christer |
Läser man lite kulturantropologi och historia, noterar man snart att de flesta forskare anser HS vara ett relativt modernt begrepp. I det gamla Hellas ansågs pedofili vara en del av en kärleksfull lärargärning.
Du kan faktiskt vara pedofil utan att begå övergrepp. Mvh
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-12 22:48:00
|
Lena V |
Ursäkta mig Christer, men jag skiter fullständigt i vad som ansågs i gamla Hellas. Att ens distra sig till att citera pedofili som en kärleksfull lärargärning är sanslöst. Att sexuellt tända på barn är inte i samma universum som att sexuellt tända på vuxna människor av samma kön. Det är försvarslöst att försvara pedofili.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-12 23:38:00
|
Realist |
Lena V > Jag tror nästintill alla medelålders män tänder på tonåringar - alltså inte vuxna kvinnor18. Det jag säger skakar säkerligen många, men är ett bekant faktum. I det här samhället är det dock förbjudet för tillexempel en 50-åring att ha sex med en 15-åring.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-02-12 23:40:00
|
Realist |
Tycker samtidigt att det är ett bra förbud, men det förklarar inte de känslor vi medelåldersmän hyser gentemot dessa skapelser. Så till 99,9 procents säkerhet fantiserar din man Lena V om samlag med en ung oskuld. 99,9 chans är också att han skulle förneka detta !
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-02-13 00:39:00
|
Christer |
Lena, jag ser ingen anledning att "försvara" någon sexuell inriktning. Jag bemöter Kyreus felaktiga historiska påståenden. Du missförstår mig totalt om du tror jag förordar övergrepp. Den som lider av sin läggning skall erbjudas hjälp, den som begår brott skall straffas. En viss kulturell och historisk ödmjukhet skadar dock inte.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-02-13 00:52:00
|
Christer |
Realist, intressant påstående, om flickan är välvuxen och könsmogen kan det stämma rent biologiskt. Men då är det ju inte pedofili, som betyder dragning till barn, dvs icke könsmogna. Men normalt sett så är väl dagens 15årsgräns både kulturellt och biologiskt rimlig. Dvs din 50åring begår inget brott.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-02-13 03:19:00
|
Klempa |
Att dom homosexuella endast vill upplysa är ju ett skämt när dom tvingar in det i undervisningen och sprätter runt som höner bara för att synas.Den undervisningen dom försöker med är ren propaganda eftersom det ju är "kärlek" och inte bara sex.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-02-13 06:16:00
|
Lena V |
Realist, det du pratar om kallas "gubbsjuka" och inte pedofili, något Christer redan upplyst dig om. Sen Christer, att kalla pedofili för sexuell inriktning är direkt missvisande. Pedofili är en sjukdom.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-02-13 09:25:00
|
Bertram |
Utan att på något sätt försvara sexuella övergrepp eller pedofili så måste jag säga att det historiska perspektivet är ganska intressant. Om 1000 år kanske folk säger att homosexualitet är en sjukdom och att de ger blanka fan i vad man gjorde på våran tid. Kärlek mellan människor och utomjordingar däremot är sunt eftersom det befrämjar rasblandning...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-02-13 10:34:00
|
Christer |
Lena, vilka sexuella inriktningar som anses sjuka, varierar, och som Bertram påpekar, kommer att ändras. Därför är Pedofili och homofili olika sexuella inriktningar liksom scoptofili, gerontofili, formicofili....osv Mvh
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-02-13 10:46:00
|
christer kyreus |
Suck, denne "Christer" som alltså
uppenbarligen inte är kyreus:
varför drar Du in massa "sjukliga
persprektiv" i gay-diskussionen?
Hoppas Du i Din svårartade homofobi att Du därmed skall "spilla över" negativismer på genuin och sann homosexualitet? FÖRSTÅR DU INTE HUR MÅNGA MEDMÄNNISKOR DU SKADAR? Rådgör med en psykolog om Din homofobi.
Hjälp finns! Lycka till, KYREUS
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-02-13 11:59:00
|
Christer icke kyreus |
Homofob är jag verkligen inte. Flera av mina vänner är homo/bi. Vi har inte samma uppfattningar i allt, men gillar varann likväl. Jag saknar bara alltför ofta distans och kritiskt analys i gay/feminist-sammanhang. Jag accepterar helt enkelt inte ideologisk fundamentalism oavsett färg. Mvh
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-02-13 12:10:00
|
Christer icke kyreus |
De "sjukliga perspektiven" var det inte jag som drog in. Knut jämförde synen på pedofili kontra homofili. Sen var sjukdomsdebatten igång. För mig är det inte självklart var och om sjukdomsgränser skall dras. Att attraheras sexuellt av sin far eller vuxna syster, är det mer "fel" än att tända på sin kompis?
|
|