Westessons 100 favoritfilmer: nr 87

Den här tråden diskuterar artikeln Westessons 100 favoritfilmer: nr 87.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-13 16:41:00
Sara
Hoppas att du återkommer till Hal Hartley längre upp i listan. "Trust" är filmen som jag älskade när jag var i tonåren.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-13 17:11:00
Juanita Gina Zanetti
Den är bra pga sin brutala klippning.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-13 17:13:00
Lena V
En lista är inte fulländad om inte Pulp;en är med. Dessutom innehåller den en av filmhistoriens coolaste repliker; Im pretty fucking far from ok, sagd av nämnde Marcellus Wallace :O
Inlägg #4: Postat: 2002-02-14 02:01:00
Olof Öberg
"What now? Well, let me tell you what now. Im gonna call a coupla pipe-hitting niggers, wholl got to work on the homes here with a pair of pliers and a blowtorch. Hear me talkin hillbilly boy?! I aint through with you by a damn sight. Im gonna git Medieval on your ass." Bästa film jag har sett. Namnet stavas Marsellus, förresten. Jag hoppas inte LotR:FotR dyker upp senare i listan största besvikelsen.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-21 11:00:00
Joakim
Innehållet i väskan har diskuterats en hel del. Har själv läst om Marsellus själ. Har även läst att Ving Rhames har ett ärr i nacken som täcktes med ett plåster. Har ingen aning om varför och om det är sant. Har bara 5 för mig att det var Quentin som tyckte att det såg coolt ut. Har även läst att Quentin sagt att innehållet ska vara upp till var och en. Marsellus själ förklarar kanske inte riktigt Vincent och Jules uttryck och reaktioner. Som sagt, det går att spekulera en del.
Laddar...