Alldagliga tjejer, se hit!

Den här tråden diskuterar artikeln Alldagliga tjejer, se hit!.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-15 18:36:00
Zemmi
För djävligt... Tycker du ska skriva tillbaka och gorma, och dessutom lägga ut hans adress till alla oss andra, så kan vi göra ett kollektivt JÄTTEVRÅL!!
Inlägg #2: Postat: 2002-02-15 18:52:00
Joanna
Vidrigt, och absurt äe min första spontana reaktion. Hur man ens kan skriva något sånt här...det verkade suspekt, speciellt när han personen i fråga stavade fel på "använda". Bra inlägg. Tack. //mvh, Joanna
Inlägg #3: Postat: 2002-02-15 19:10:00
Jos
Jag var själv med om något liknande för drygt ett år sedan. Det var en tjej som försökte värva mig till sin "eskortfirma". Väldigt obehagligt.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-15 19:34:00
AMN
jag fastnade också för ordet "använt" första gången jag läste texten. ojoj. men flickor, vi kanske borde satsa? jag menar, tiotusen spänn per tillfälle och bara lite snäll tjejsex? eller inte pronografins hierarki: när en tjej först blir introducerad är det onani.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-15 19:38:00
ANders Linnard
Hej Gilla! Jag såg Josefin från konst på staden idag. Världen är liten.

Angående texten: Skottpengar på sådana svin. Utöver porrbiten så kan ju öht alla som spammar gärna få självdö.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-15 21:20:00
Juanita Gina Zanetti
Så nu är du tillbaka, har du sett Moulin Rouge? Den är bra och videon passar in med filmen. Moulin Rouge är en av mina favisfilmer. Bra att du ber Lars att dra åt xxx. Kul att du är tillbaka.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-16 12:37:00
Maria g
Hej Gilla! Pungspark säger jag. Eller rycka bort punghåret ett i taget. Eller nåt.
Hoppas allt är bra och så, bortsett från den där mejlboxen.
Kristoffer Krull pluggar på bauhaus. puss och hej.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-16 18:04:00
Smugglo
Eh... varför skulle han se alla tjejer som presumtiva porrskådisar? Brevet ger ju snarare intryck av motsatsen. "Om du tagit illa upp" osv.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-16 18:14:00
Carola
Har inte fått just det du beskriver men däremot en massa andra "heta" mail på min hotmailadress. Eller rättare sagt, det dröser in sexmail. Skrämmande... Har du någon möjligt att se varifrån det kommer?
Inlägg #10: Postat: 2002-02-16 20:01:00
Vivi-Ann
jag har själv aldrig fått något mail i den stilen. Gud ske lov. Skulle förmodligen bli ganska förbannad i så fall. Använt tjejer, det säger ju allt. Nä, fy sjutton.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-16 21:30:00
Christer H
Om detta var ett "obehagligt" mail, så kan jag bara gratulera er tjejer. Själv har jag blivit hotad till liv och lem, flera ggr. Erbjudanden om mer eller mindre fantastiska sätt att tjäna pengar, sållar jag dagligen bort med spamfilter. Jag förstår inte alls er upprördhet. Erbjudandet verkar seriöst och välbetalt och tonen är vänlig. Gillar ni inte sexjobb, så är det ju bara att låta bli att svara... Mvh CH
Inlägg #12: Postat: 2002-02-17 11:08:00
Martin
Jag förstår hur man kan tycka att mailet är obehagligt, men inte hur man kan haka upp sig på ordet "använda", som rutinmässigt används on alla slags skådespelare. Använd Google och sök efter "use Bruce Willis" eller "use Tom Cruise", så hittar du texter där det talas om hur regissörer ANVÄNT dem i filmer som "Born on the fourth of July" och "Unbreakable". Vad tycker du det säger om regissörernas manssyn??
Inlägg #13: Postat: 2002-02-17 17:58:00
Elisabeth
Antingen tillhör man sorten kiss och bajs människa eller så är man vanlig
Inlägg #14: Postat: 2002-02-17 22:58:00
Anna Li
Alltså jag vet inte. Jag hade nog slutat läsa där det stod - läs inte vidare i så fall. Om han skrivit under med sitt namn hade det lutat mer åt "klumpigt, dåligt sätt att få tag i folk". Så fort det får en anonym touch lutar det åt obehagligt.

Sedan undrar jag hur det kan komma sig att han håller på med sådana utskick. Betyder det att han ibland får napp? Annars skulle han väl lägga av? Det är obehagligt tycker jag.
Inlägg #15: Postat: 2002-02-18 10:39:00
Trojan
Tejpa fast en utsvulten ekorre i hans skrev samt bind fast tungan vid avgasröret på en hemtrimmad totalpunkterad Skoda med Tabasco i bensinen och med "La Cocaracha" tutmelodi och en påtänd shimpans bakom ratten som kör 2,3 mil i 165 knyck i kraftig sidvind på en saltad grusväg beströdd med krossat glas och med "I will always love You" på maxvolym i bilstreon och visa allt live på vartenda sportcaféhak med storbildsskärm i hela norden med "Babsan" som kommentator.
Inlägg #16: Postat: 2002-02-18 15:53:00
Jonathan Lehtonen
Välkommen tillbaka

Angående texten kan jag tyvärr inte säga mer än vad som redan är sagt... men det är bra... alltså de sista kommentarerna skrivna av dig. Lars däremot: Försöker han hypnotisera genom att återkomma till exakt samma ursäkter? det tyder på att han inte alls ursäktar sig, men är medveten om vad folk i allmänhet tycker om hans verksamhet... så backa inte för att gorma på honom.
Inlägg #17: Postat: 2002-02-18 17:18:00
SHQ
Jag tycker brevet verkar vidrigt men när det gäller det där med hans kvinnosyn och Sexism/feminism så handlar det lite om hur man väljer att tolka det. Jag har använt mig av "flera" anställda för olika uppgifter. Är jag en diktatorisk chef för det?
Inlägg #18: Postat: 2002-02-19 20:55:00
anna
jaha. såna människor finns tydligen också. jag hoppas någon går med på att träffa honom och sedan skäller ut honom tills han rodnar så fort han hör ordet teenagefilm.
Inlägg #19: Postat: 2002-02-20 10:30:00
anna
woo-hoo, du är tillbaka!!! kram!
Inlägg #20: Postat: 2002-02-21 16:54:00
Sara
Vad är problemet? Han ger dig ett seriöst erbjudande och ber dig att sluta läsa om du inte är intresserad. Varför skriva tillbaka och gorma? Ringer du och gormar åt alla företag som annonserar i dagspressen också?
Laddar...