Styrdes upploppen från en lägenhet?

Den här tråden diskuterar artikeln Styrdes upploppen från en lägenhet?.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-10 12:21:00
HE
Ja du. Jag har själv läst domen. Och det är rätt klart att vad du skriver inte har mycket med verkligheten att göra. Du har en slutsats du vill komma fram till och tänker på ett sätt som tillåter det. Om det sen verkligen är så är visst irrelevant.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-10 12:40:00
Ali Esbati
Det står mycket klart, att domarna utgör en av de största rättsskandalerna i vår tid. Människor är dömda på fiktiva grunder och i vissa fall i direkt strid mot gällande rättegångsordning. Att man kan försvara detta förfaringssätt visar tydligt att rättsstaten, för borgerligheten, bara är helig så länge det passar.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-10 12:55:00
gustaf
Upploppen var en skandal och en styggelse och de domar vi ser nu är endast de naturliga efterspelet. Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan försvara detta betende som dessa ungdomar uppvisat detta fullkomliga och fullständiga förakt för samhället.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-11 02:31:00
"Nisse"
Jag tycker hela EU toppmötet är en sjuk historia. Först så slösar man bort skattebetalarnas pengar på lyxiga hotel och massa fet mat, sen sitter man och snackar skit i några dagar och kommer fram till något och skriver på lite papper hit och dit, papper som man ändå inte följer. Sen misslyckas polisen totalt i sitt arbete, först på avenyn och sen på vasaplatsen. Fort ->
Laddar...