Försvara åsiktsmonopolet!

Den här tråden diskuterar artikeln Försvara åsiktsmonopolet!.
Inlägg #1: Postat: 2002-02-09 10:59:00
Rickard
Känner igen det du pratar om, vissa asikter är "lag", säger du nat annat sa är du, oftast manschauvinist eller vad som helst, inte för att jag bryr mig, har aldrig varit speciellt rädd för folk som är "arga" etc, slutsatsen brukar vara att de argaste och "säkraste" är de dummaste av de alla. Obs! Detta är inget försvar för ÄKTA rasism o manschauvinism! Till alla "förbannade" sa vore det nog bättre att ni lugnar er lite, ni drar med er sa mycket andra människor i er ogenomtänkta, korkade askiter.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-09 11:07:00
ingemar
maktstrukturernas etablissemang och förtryckare kommer nog inte att förstå ett enda jota av det du skrivit ... men ni alla andra ... *läs gärna*
Inlägg #3: Postat: 2002-02-09 15:16:00
HE
Du skriver bra saker och jag håller med om det mesta.

Men din dyrkan av "befogad elitism" är helt fel. Visst finns det människor som är experter på ett fackområde. Och då kan dom oftast bäst.

Det betyder inte att dom är trevligare människor och att dom skulle behandla personer dom tycker har fel annorlunda än andra elitister.

Desutom, personer som har rätt 95 av tiden förväxlar ofta 95 med 100. Det är farligt om dom har förtroendeposter.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-13 01:07:00
Fredrik Vargas Friberg
Är du rädd...för vem? För kung, kyrkan och de som vet bäst? Det gäller att lyssna...men att lyssna för mycket utan skapa något själv, blir endast resignation. kämpa på, sök sanningen, våga förändring, våga med dig själv. mvh Fredrik
Inlägg #5: Postat: 2002-02-13 13:10:00
SHQ
Att läsa dig är som att runka med en osthyvel: Smärtsamt, jobbigt och föga roande. Vilken argumentationsteknik: Först målar du upp en bild av din Sourzesamtid som inte stämmer någonstans. Därefter målar du upp ett par argument som låter bra men inte stämmer heller. Låt mig gissa: Om du tippar får du tretton fel och får böta 100 lax.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-13 13:10:00
SHQ
Att läsa dig är som att runka med en osthyvel: Smärtsamt, jobbigt och föga roande. Vilken argumentationsteknik: Först målar du upp en bild av din Sourzesamtid som inte stämmer någonstans. Därefter målar du upp ett par argument som låter bra men inte stämmer heller. Låt mig gissa: Om du tippar får du tretton fel och får böta 100 lax.
Laddar...