Inlägg #1: Postat: 2002-02-08 14:42:00
|
christer kyreus |
...and why not? Johanna: en liten nyfiken undran: Råkar Du känna till något land internationellt där Ditt ideal lanseras?
mvh KYREUS
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-08 14:47:00
|
MarieS |
vad hindrar dig från att uppfostra dina barn hur du vill-mer konkret?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-08 16:15:00
|
Linda |
Om du inte bor i Sverige hur vet du då att ingen hjälper till vid bussen, att barnomsorgen vill "ta" barnen och att skolan bestämmer mer än föräldrarna över barnen? Och talar du om hela sverige eller storstäder?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-08 16:28:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Tack for mkt intressanta saker som jag sjalv inte kan sa mkt om.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-02-08 19:14:00
|
Dina |
Skulle det vara hemskt på nåt vis att unga kvinnor aldrig hållt i ett barn? Hemskare än att unga män inte har det? Särartasfeminis kallas det visst. Tack men nej tack.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-02-08 20:56:00
|
AE |
Blä. Massa gammaldags kvinnofientligt trams. Alltid detta darr-på-rösten-romantiserande av baaaarnen. Folk hindras av låga inkomster och annat strukturellt förtryck när de vill ha barn. Och vill de inte så vill de inte.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-02-08 22:39:00
|
Ari |
Du har rätt, detär mest motvind i samhället för dem som skaffar barn. Det börjar på BB, sen blir det bara värre...Jag ser en fördel i att jag är rätt gammal och fet och därmed inte så lätt att rubba...Eftersom skolan är så usel så MÅSTE vi alla uppfostra våra barn själva, och fan vet om vi inte borde sluta med "barnomsorgen" också. Ha hemmafru, vad säger ni om det?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-09 00:38:00
|
Stefan Whilde |
Den här debatten får alltmer substans. Utomordentlig artikel, skriven av en kvinna med erfarenhet. Den hjälper till att belysa flera sidor. För alla har vi olika erfarenheter av livet. Viktigt det du tar upp om den socialdemokratiska filosofin. Det som var tänkt att bli gott, kraschade ordentligt och satte såväl barn som föräldrar i skuggan. Jag tackar för läsningen. Mvh Whilde
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-02-09 22:34:00
|
Anna Li |
HÅller med dig i mycket av det du skriver. Barn betraktas som Paria när man är ute och rör sig och snudd på något onaturligt. MEN håller inte med dig i din slutsats, som känns rejält bakåtsträvande. Det är inte moderskapet och familjen vi ska höja statusen på utan BARNEN. Dessa härliga individer! Blir samhället mer sympatiskt inställt till barn kommer förståelsen för både moder- och faderskapet att öka.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-02-11 13:09:00
|
Lina |
unken kärnfamiljpropaganda löser knappast alla jordens problem.
Jag är uppväxt med konstellationen mamma, pappa, barn och det fungerade definitivt INTE för mig.
Kan du ta det med i beräkningen för dina kalkyler?
Och vaddå där får de lära sig hur könsroller fungerar. Är du efterbliven? Varför skulle det vara viktigt? Bara för att du vill lära dig att vara ett våp behöver inte alla andra bli det också.
|
|