Inlägg #21: Postat: 2002-02-06 14:09:00
|
Kent Davidsson |
Detta antyder naturligtvis att feminismen verkligen inte inbegriper mäns rättigheter utan är en egoistisk samling dogmer fjärran från en humanistisk och jämlik tanke.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2002-02-06 14:12:00
|
prime |
Jag är inte rädd för att kvinnor skall ta för sig för mycket av kakan eftersom det inte kommer att ske om sådana feminister som du Monica och artikelförfattaren Susanne ser till att sådana extrema typer inte får sprida sina lögner i era led. Det jag är rädd för är de extrema typernas människo-syn.. oavsett om de är mansgrisar eller kvinnliga dito.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2002-02-06 14:24:00
|
Anders Linnard |
Visst är könsroller dåligt för båda könen, men det är kvinnor som är underordnade. En ofrivillig överordning kan också kännas som ett förtryck, men vi riskerar inte att bli dödade av våra flickvänner, fruar mm, utom möjligtvis i undantagsfall.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2002-02-06 14:27:00
|
Kent Davidsson svar på 23 |
På vilket sätt är kvinnor underordnade? Menar du att det inte är undantagsfall att kvinnor riskerar att bli mördade av sina män? F. ö. är det förbjudet att mörda kvinnor i Sverige. Du kanske inte visste det.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2002-02-06 15:53:00
|
katarina |
jörgen: det är ju i så fall ett exempel på att det är rättvist som det är.Dessutom:att fler pojkar ev behöver extra stöd motiverar inte att ALLA pojkar får det, om det nu är så.ta upp exempel där det finns existerande orättvisor istället för att argumentera mot åsikter DU säger att dessa feminister har. Jag tror du hittar få feminister som är emot att elever oavsett kön får extra stöd,även om fler av dessa elever skulle vara pojkar.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2002-02-06 16:08:00
|
Jörgen G |
katarina "ta upp exempel där det finns..." Det gjorde jag ju. Tjejer får högre betyg i skolan än killar. Men det exemplet "glömde" du att kommentera. Det här med lärarnas tid var bara ett exempel på sådant som feministerna brukar dra upp som diskriminering.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2002-02-06 16:43:00
|
k |
Jag vet inte varför det är den skillnaden i betygen.det är ju orsak och bakgrund som är det intressanta.vad jag minns trodde skolverket att det kan bero på att det är så många fler kvinnor som arbetar inom skolan.varför är det så?
|
|
Inlägg #28: Postat: 2002-02-06 19:37:00
|
prime |
svar till 27: om det är som du skriver att skolverket tror så bevisar det i sånna fall att kvinnor favoriserar kvinnor precis som män favoriserar män eller?
|
|