Vem ska bestämma vad du stoppar i munnen?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem ska bestämma vad du stoppar i munnen?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-01-31 22:58:00
Anna Kinberg
Men hallå, jag menar absolut inte att alla ska få röka överallt. Det stod ingenstans heller, eller hur? Men, med tanke på att ungefär hälften av gästerna röker när de går på krogen måste ju de också kunna gå nånstans. Tycker jag. Tex till krogar som helt frivilligt tillåter rökning, helt eller delvis. Om det finns både rökfria och rökiga och hälften hälften-krogar, varför kan man då inte få välja själv vilken man vill gå till?
Inlägg #22: Postat: 2002-02-01 17:21:00
gisela
jag tycker du har helt rätt. om krogen vill ha rökförbud så är det bara bra, krogen ser till hur gästerna vill ha det. man får väl förutsätta att de som klagar här klagar på de rökiga krogarna också inte bara gnäller här och sen hejar på förbud? det är för sjutton inte en mänsklig rättighet att gå på krogen på vilka villkor som helst. rökarna får rätta sig efter rökfria områden, då kan väl rökfria rätta sig efter röktillåtna? bah.
Inlägg #23: Postat: 2002-02-02 07:41:00
pontus
"Den hälsorisken utsätter de sig för, medvetet, och frivilligt, trots att det är farligt."

På krogen utsätts ganska många fler, som inte valt det, för samma hälsorisk. Passiv rökning är i stort sett lika farligt.
Håller i övrigt fullständigt med Kent Davidsson längre ner på denna sida.
Inlägg #24: Postat: 2002-02-02 14:00:00
Joakim Lantis
Tack & lov går utvecklingen framåt Anna. När jag var liten fanns det askkoppar på bussarna, och folk rökte praktiskt taget överallt, och de fimpade & askade där de stog. Ni som har varit i tex Italien vet vad jag pratar om, där är det lika dant fortfarande. Skulle du vilja att det blev så igen!? Säkert inte. Personligen ser jag fram emot en tid där man kan gå på kafé eller krog utan att bli utsatt för livsfarlig, illaluktande & vedervärdig rök varhelst man sätter sig.
Inlägg #25: Postat: 2002-02-03 14:50:00
Anna
Rökare kan röka utomhus eller hemma hos sig själva eller hemma hos andra rökare. De får stoppa vad de vill i munnen på platser där de inte skadar andra. Pinsamt att jämföra rökning med t ex ringsignaler. Kinberg påminner mig om varför jag inte röstar moderat...
Inlägg #26: Postat: 2002-02-03 21:21:00
Hugo Barklund
Till er som vill förbjuda, rökning på restauranger. Varför inte förbjuda alkoholförtäring när ni ändå är i gång? Skojjade bara... Öppna rökfria restauranger och konkurrera ut de där rökare är välkomna. Marknaden verkar ju enorm, det är bara att sätta igång! Vad väntar ni på fegisar?!!
Inlägg #27: Postat: 2002-02-04 16:34:00
joppe
Alkohol ger ännu värre skador, dessutom blir kolk omdömeslösa och utför dumheter. I 80 av alla brott är alkohol innblandat.

Självklart kommer inte alkohol förbjudas ändå. Fast jag förmodligen löper större risk att skadas fysiskt av en alkoholpåverkad person än en rökare.passiv rökning
Inlägg #28: Postat: 2002-02-05 00:26:00
Lee Wood
Det var väl du som inför förra valet hävdade att stockholmare är smartare än folk från andra delar av landet? Jag tillönskar dig en lång valturné i glesbygden.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...