Den gammalmodiga borgerligheten

Den här tråden diskuterar artikeln Den gammalmodiga borgerligheten.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-29 14:57:00
Stefan Holmqvist
Måste den protektionism över familjerna du klargör bottna i något ont? Oavsett schattering tror jag att det är bra att värna om familjen. Det föds ju trots allt mindre barn i Sverige. Kvinnor som just är mammor borde erhålla extra stöd.
Inlägg #2: Postat: 2002-01-29 15:20:00
Jörgen G
Vad är egentligen ditt och Död-åt-familjen-Gudruns alternativ till familjen? Män och kvinnor förbjuds ha kontakt efter konstaterad befruktning. Alla nyfödda barn tas ifrån föräldrarna och placeras på institution där de stöps i samma form för att släppas ut i samhället som goda medborgare på sin 18-årsdag?
Inlägg #3: Postat: 2002-01-29 15:38:00
Bertram
Det är fascinerande att man kan ha så olika världsbilder. Kul i och för sig men samtidigt väldigt konstigt.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-29 15:47:00
Peter
"Det är också utan tvekan inom familjen som kvinnoförtrycket föds."
Vad bra att du konstaterar det. Jag undrade just vad mitt förtryckande av kvinnor bottnade i. Nej, allvarligt, vad menar du?
Inlägg #5: Postat: 2002-01-29 18:26:00
Jox
Jag tycker att det är synd om folk som dig. Som inte har en aning om vad du pratar om, och inte heller tycks du förstå de borgeliga partierna. Läs på!
Inlägg #6: Postat: 2002-01-29 22:35:00
Kent Davidsson
Jag vill bara erinra om att det är sossarna som regerat under större delen av uppbyggandet av det moderna sverige. De regerar f. n. och nu river de det.
Inlägg #7: Postat: 2002-01-30 00:19:00
Katarina
Bra formulerat. jag förstår inte riktigt hur det går ihop, särskilt inte i praktiken. Ex föräldraledigheten-varför inte vilja se den som en rättighet för den enskilda föräldern?Nånting beror det ju på att den i genomsnitt delas 20-80. Om alla verkligen valde fritt borde det väl bli mer jämnt? till exempel.
Laddar...