Nu gråter jag

Den här tråden diskuterar artikeln Nu gråter jag.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-28 16:28:00
Beatriz Quevedo de Hansen
Rörande! Alla vi gråter ibland för ändå har man mycket att tacka livet för. Du är stark. Ha en bra dag. Kram Beatriz
Inlägg #2: Postat: 2002-01-28 16:32:00
Carola
Jag har nu först läst de två andra artiklarna. Ord är svårt att hitta men jag önskar dig allt det bästa. Att skriva om det svåra och tunga man går igenom är starkt, men kan samtidigt kännas skönt att få ut. Mina allra innersta hälsningar till dig.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-28 17:16:00
steno
Fin text Mikael. Du har en förmåga att skriva nära som griper tag
Inlägg #4: Postat: 2002-01-28 17:50:00
christer kyreus
Ibland kan vänskap på lite håll vara nog så stark och kärleksfull.
Känn att Du har vänner på SOURZE, Mikael, som tänker på Dig och Din situation - med KÄRLEK. Den KÄRLEK alla medmänniskor behöver,
och behöver ge vidare. Med varmt hjärta. - CRILLE
Inlägg #5: Postat: 2002-01-28 18:24:00
Lena V
Jag gråter inte, jag småler över hur äkta du beskriver hur det känns. Känslan av att ha vänner på sourze förminskas inte av dom elektroniska meddelandena. Tankar och förnimmelser genomsyrar orden. Lycka till med fjärde sprutan och skriv allt du orkar och vill, jag läser! :
Inlägg #6: Postat: 2002-01-28 18:37:00
Anna Li
Visst är det härligt med de renande tårarna! Senast jag grät sådana var faktiskt här på sourze. En mors händer av Pönni tror jag fick tårarna att skvala och snoret att rinna och så mådde jag otroligt bra efteråt....
Inlägg #7: Postat: 2002-01-28 22:56:00
sandrah
När man gråtit och precis blivit tröstad känns allt underbart även om det var sk-t innan. Man bör verkligen gråta ibland, inte minst för att det rensar bort lite hormoner och annat jox, men också för att det är så skönt efteråt
Inlägg #8: Postat: 2002-01-29 10:32:00
Martina
Att gråta kan vara underbart skönt. Kan bara gratulera till att du har hittat din helande gråt - man behöver den!
Inlägg #9: Postat: 2002-01-29 15:16:00
Fredrik Jung Abbou
Det slår mig hur enkelt det är att göra riktigt mycket för någon. "Det enda" jag behövde göra för dig var att läsa dina texter o försöka förstå din situation vilket gav mig viljan att försöka peppa dig lite vilket kom rätt naturligt men oftast stannar den viljan kvar i huvudet o blir inte den enkla lilla snabba rörelsen på tangentbordet, face to face eller över telefon.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-29 15:17:00
Fredrik Jung Abbou
Lyckan blir även dubbel då du blir glad av att jag peppar dig men i samma sekund blir jag väldigt glad över insikten att Hey, du är en kille som gör folk riktigt glada. Vi belönas alltså båda, av en så enkel liten grej som jag startade. Man borde starta såna små goda spiraler oftare! Det kostar rätt lite att göra andra glada o därmed sig själv lite stolt.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-30 00:39:00
Anders A
Mikael: Jag är ett stort fan av dig med, skall du veta. Ser att du får inlägg som du förtjänar. Jag har läst Bukowskis:s Hollywood. Läste den efter att ha sett barfly. Annars är min största inspirationskälla en barndomspolare som sliter ihjäl sig på varvet utan ett öre i kompensation.
Inlägg #12: Postat: 2002-03-29 14:19:00
Christer H
Mikael, du skriver väldigt bra om detta och annat. Fortsätt med det!Happy easter & Good luck! CH
Laddar...