|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-25 14:49:00
|
|
Anna Maria Nilsson |
oj. hjälp. säger inget annat. fy fan. säger jag också. speechless. väldigt stark text.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-25 15:26:00
|
|
sten |
Du får inte ge upp. Gå till socialen för samtal som kan hjälpa dig att få rättshjälp. Alternativt ring en advokatbyrågula sidorna och säg att det gäller allmän rättshjälp.Du behöver ha råd och stöd!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-25 16:34:00
|
|
Henke |
Just i det här fallet, skulle jag ta kontakt med det där "kriminella gänget", och få honom dödad istället. Det verkar inte mer än rätt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-25 18:27:00
|
|
Anna Li |
För jävligt! är väl en bra sammanfattning. För att få hjälp måste man tydligen vara väldigt stark och orka bråka och stå på sig. Samtidigt är det väl så att det är när man känner sig svag, utsatt och liten som man behöver hjälp.
Har du polisanmält karlsloken?
Stå på dig och kräv hjälp så mycket du orkar!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-25 23:03:00
|
|
Martin Andersson |
"Maria"! Gör så här: avtalen du skrivit på är ogiltiga, för du har inte ingått dem av fri vilja. Svinet kan inte sälja bostaden, för äganderätten är tvistig.
Gå till jurist och be honom skriva ett brev till svinet om att du avser att vidta rättsliga åtgärder vad gäller bostaden som han tvingade av dig under hot. Gör nu detta, om inte annat för min skull, för jag sörjer väldigt över vad du har råkat ut för och vad människor kan göra mot varandra. Du klarar det här - håll ut, och lycka till!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-26 07:10:00
|
|
maria andersson |
bett advokat om råd,då polisanmälan ej gjord dåej riva upp försäljning, trots hot,advokat tinget gav för medling anser jagsvag som ej hämtade saker ur hus,trots vetskap om hot,advokaten anser värde i hem efter 20 år värt 24.000kr,bad mej ta 12.000, jag sa nej,täckte inte ens underhållskrav,har frågat mitt fack om dom kan sponsra advokat, dom har inte svarat på e-mail.önskar jag kände advokat som kunde ta mitt elände men det gör jag inte.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-26 07:13:00
|
|
maria andersson |
tack för ert stöd !
önskar det fanns advokater som hjälpte i såna här fall då hot finns i bakgrunden.hjälpte även fast man inte har råd med dom.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-26 21:23:00
|
|
Martin Andersson |
Maria, du har ju hemförsäkring hoppas jag innerligt? Rimligtvis har du det då det brukar ingå i fackmedlemskap. BYT ADVOKAT så du får tag i en stridbar en. Hemförsäkringen täcker rimligtvis dina rättskostnader ring försäkringsbolaget, facket bryr sig inte.
Hoppas allt går väl, Maria! Ge inte upp!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-27 04:28:00
|
|
maria |
känner någon en advokat som vill ta i detta? jag är inte ett lönsamt fall helt enkelt
|
| |