Inlägg #1: Postat: 2002-01-24 09:56:00
|
christer kyreus |
Hur orkar kvinnor? Hur orkar främst
unga kvinnor med DETTA STÄNDIGA ÄLTANDE om utseende, stil - och vem som förtrycker vem. Jag hör sällan mina vuxna manliga och kvinnliga vänner hålla på så.
Kan det bero på att det är så bloody difficult att få vara sig själv med alla brister - UNDER HOLLYWOODKULTURENS VÄRLDSDIKTATUR. Visst ni förresten att jag har rynkor, gubbmage och är 59 år. Konfirmanderna kallar mig gubbe. Skall jag gå under ...eller?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-24 10:03:00
|
Jenny |
Jävligt bra att du skrev det där med att sourze inte är en psykoterapisite och att det är artiklar man kritiserar inte en person...tjohooo!!! Man kritiserar inskränkta tankar som många tänker. Inte just bara den personen som skrev artikeln.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-24 10:05:00
|
Johan riktiga |
men..... hur vet vi att det här inte också är en elak parodi..... på parodin?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-24 10:13:00
|
Hasselbergarn |
Så nu vet du vad som är rätt och fel också? Jag trodde vi fick skriva nästan vad som helst här? Problemans allvar variera beroende på vem du frågar och det finns folk som har problem med att de är snyggingar. Visserligen är det ett lyxporblem men det är ett problem.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-24 10:27:00
|
steno |
det är ok att bli lurad.Jag kollade aldrig medlemsregistret
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-24 10:27:00
|
steno |
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-24 10:27:00
|
steno |
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-24 10:34:00
|
Juanita Gina Zanetti |
Jag har svårt att tycka synd om en människa som är för snygg, för rik eller för lycklig. Jag blev förvånad över hur många det var som tyckte stnd om dig i den föra texten.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-24 10:47:00
|
Bra Juh! |
Poängen ligger i "men ändå vill lägga skuld för att hon själv mår dåligt på de som kämpar för att vi ska komma dit tyckte jag var ett fett bevis på självmotsägelse och inkonsekvens"
precis!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-24 10:54:00
|
Jesper N |
Jag tycker att din och AMN:s artikel visade på att både reklamen och anti-H&M-aktivisterna har en konserverande verkan på vår kultur. Reklamen görs konservativ med flit, aktivisterna verkar konserverande i och med att deras agerande är så strängt beroende av den konservativa reklamen.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-24 11:10:00
|
Lucas |
Mina invändningar mot din förra artikel handlade - som jag hoppas att du redan har insett - enbart om formen. Parodi ÄR en jävligt sempig debattform, så är det bara. Parodi är ett slappt och populistiskt poängknipande sätt att debattera. Den här gången utvecklar du egna tankegångar och argument, vilket är bra mycket bättre!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-24 11:56:00
|
Bertram |
4. Det är ok att mobba folk som är smala men inte de som är tjocka. Människor kan ha komplex för en mängd saker av många anledningar. En vanlig anledning är tydligen att man känner sig för tjock. Att påpeka en sådan sak är otroligt minerad mark. Om någon människa är väldigt smal är det dock helt ok att pika denna trots att det för den människan kan vara ett jätteproblem. Varför är det så? Borde det vara så? Comprende?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-24 12:46:00
|
AMN |
det jag reagerade på var att du jämställde smal med vacker på ett sådant otroligt uppenbart sätt genom din parodi. jag har inte på något sätt uppmanat till att sluta kämpa mot HM-reklamen, bara att sättet protesterna bedrivs på idag
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-01-24 13:20:00
|
är ironi så bra? |
Om man inte har läst AMN så kan man inte fatta vem du gör parodi på. Tycker nog att du misslyckades i ditt försök.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-01-24 14:13:00
|
kalle |
Är inte HM-aktivist ett rätt bisarrt uttryck? Finns det inget viktigare än reklamaffischer?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-01-24 14:29:00
|
Leif |
Så du är inte snygg alltså?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-01-24 17:11:00
|
Isa W. |
Jag tyckte din förra artikel var en gåta, men håller med om att sourze inte är terapi. Varför måste man tycka synd om människor, oavsett deras problematik? Jag tror mer på empati i form av att lyssna och att ha ett öppet sinne. Tolerans betyder inte att man måste tycka om alla, bara att man accepterar och respekterar människors olikheter.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-01-25 09:53:00
|
Nina |
Jag förstår exakt vad du menar med båda artiklarna! Jättebra skrivet! Håller med dig till punkt och pricka! "Det är som att tycka synd om Aniston och.." ahahahhahaaha
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-01-25 12:15:00
|
Michael Lundahl |
"det finns en möjlighet att välja hur man tolkar vad andra säger, så länge man tillhör ett ideal." Sicket praktskott i foten! Det finns lika mycket/lite välj själv val att tolka vad folk säger vare sig man tillhör idealen eller inte. Det är just sådant här BULLSHIT som jag vänder mig emot... att folk tror att bara man tillhör ett påstått ideal så har man fribiljett på massor av saker. Detta är INTE sant. Varje männsika har SINA problem, och detta får inte förringas.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-01-25 23:37:00
|
AMN |
upptäckte till min förvåning att linda skugge hade skrivit en artikel på samma ämne två dagar innan min artikel blev publicerad. fan vad tragiskt. nu kommer alla tro att jag bara läst hennes och härmat. Länk: expressen.se
|
|