Jag röker hellre marijuana

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-01-18 16:26:00
J
Precis. En koffeinkick är väl inte mer fejkad än vilken annan kemiskt inducerad kick som helst? Koffein är dessutom ett "naturligt" ämne, dvs ej framställt av människan - hur kan något som växer vilt i naturen vara "fejkat"?
Inlägg #2: Postat: 2002-01-18 17:10:00
Tjomster
Ja, en energirush som din kropp normalt inte producerar, för övrigt hade jag ingen aning om att Red Bull växer vilt i naturen.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-18 18:18:00
Stefan Whilde
Koffeinet produceras av naturen kan man säga och behandlas av människan. Problemet med kaffe är att det driver ut energier. Du tror att du blir piggare, när du i själva verket blir beroende av en s k energihöjning som inte är din egen, som du inte själv "skapar" tillsammans med intaget, dvs kaffet. Mvh Whilde
Inlägg #4: Postat: 2002-01-21 14:53:00
David
Så om jag käkar anabola och får stora feting muskler så är det fejkade muskler? Kanske det men jag kan ju ändå använda dom till att lyfta saker lika bra som "äkta" muskler.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-21 16:12:00
J
Stefan > "Driver ut energier", herregud, vilket new age-snack. Det enda kaffe driver ut är vatten.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-21 16:14:00
J
Tjomster > det finns mycket som din kropp "normalt inte" producerar, t.ex. alla de lustiga ämnen som produceras när du får orgasm - det är ju ingenting du går omkring med "normalt". Orgasm - en "fejkad kick"? För övrigt växer inte Red Bull i naturen, nej, men det gör kaffe. Från kaffe får man koffein. OK?
Inlägg #7: Postat: 2002-01-21 16:17:00
J
För tydlighetens skull - det är uppenbarligen mycket viktig att vara tydlig här - ska jag säga att människan inte producerar koffein, vi bara utvinner det. Det är kaffebusken som producerar koffeinet. Med andra ord: det växer vilt i naturen. Hoppas även "Tjomster" har förstått nu.
Inlägg #8: Postat: 2002-01-21 18:52:00
Stefan Whilde
Så fort okunniga skeptiker ska försvara sig mot läkevetenskaper som inte erkänts av goa Socialstyrelsen använder de begreppet New Age. Gör inte bort dig mer nu, J. Du vet lika väl som jag att du innerst inne är mer än det du vågar se. För att motverka en läkande homeopatiskt substans används kaffe, eftersom kaffet under 200 års forskning visat sig driva ut din energi, alltså din egen självläkande kraft, den som arbetar när du inte har undertryckt den med kortison m m. Mvh Whilde
Inlägg #9: Postat: 2002-01-21 20:47:00
J
Som sagt: new age-trams. Varken mer eller mindre. men varsågod, du får tro på vad du vill. Själv betackar jag mig för auramassage och telepatiska delfiner.
Inlägg #10: Postat: 2002-01-21 20:53:00
Tjomster
J : Många droger med uppiggande effekt även kaffe, skapar ett psykiskt beroende. Om du under ett par års tid missbrukar koffein på jobbet/skolan etc. är det mkt troligt att du känner dig tröttare om du abrupt slutar. Detta beror bl.a. på att din kropp vänjer sig psykiskt, ibland fysiskt beroende på drog och nyttjande på energitillståndet.
Inlägg #11: Postat: 2002-01-21 20:53:00
Tjomster
forts. Det är bl.a. därför vissa narkomaner överdoserar - då de försöker uppnå samma rush energitillstånd - dessvärre vänjer sig kroppen inte lika bra fysiskt som psykiskt - och kroppen kollapsar.
Förstår J nu att det ända amfetaminer eller kaffe inte driver ut är vatten.
Inlägg #12: Postat: 2002-01-21 23:59:00
Stefan Whilde
Vi får hoppas J förstår och vi får hoppas att J skriver ut sitt namn nästa gång och inte gömmer sig bakom en bokstav. Rädslan för orientalisk och asiatisk medicin är tyvärr pinsamt stor i Sverige. Homeopatin som jag talar om kommer från Tyskland och började utvecklas kring 1795 av dr Samuel Hahnemann. Dr George Vithoulkas tilldelades det alternativa nobelpriset i medicin 1996, en av världens största läkare och homeopater...
Inlägg #13: Postat: 2002-01-22 00:01:00
Stefan Whilde
forts: Det finns mycket att lära, J, om du bara släpper på rädslan. Sedan har du rätt i att det florerar tvivelaktiga metoder inom det som så slarvigt kallas New Age. Det är upp till var och en att prova sig fram. Du har ansvar för ditt eget välbefinnande och du väljer hur du vill må och hur pass starkt/svagt ditt immunförsvar ska vara. Mvh Whilde
Inlägg #14: Postat: 2002-01-22 19:00:00
J
Aha. Är det bara jag som ska skriva ut mitt namn? Heter Tjomster verkligen Tjomster? Eller är det okej att "gömma sig" så länge man står på samma sida som herr Whilde?
Inlägg #15: Postat: 2002-01-22 19:03:00
J
Tjomster > jag är mycket väl medveten om hur koffeinberoende fungerar - jag har faktiskt läst ett och annat poäng i humanfysiologi. Men att börja snacka om att kaffe driver ut "energier" när man i själva verket menar att det ger en fysiologisk tillvänjning är, enligt mitt sätt att se, dåligt språkbruk, hämtat ur new age-vokabulären.
Inlägg #16: Postat: 2002-01-22 19:06:00
J
Ang homeopati så är det knappast något som talar till dess fördel att den började utvecklas redan på 1700-talet. För om homeopatin verkligen hade fungerat borde den ju varit vetenskapligt accepterad och allmänt praktiserad vid det här laget - med tanke på att den har haft över 200 år på sig...
Inlägg #17: Postat: 2002-01-22 19:10:00
J
Ang "rädsla" för alternativmedicin: det är ett oerhört slappt argument att kalla alla som inte ställer upp på new age-fjams för "rädda". Man skulle ju kunna vända på det och fråga varför new agarna är så "rädda" för vetenskapligt beprövad medicin. Vad det handlar om är att alternativmedicinen testas vetenskapligt, och en del fungerar, annat inte. Att man sedan förkastar det som inte visar sig funka betyder inte att man är "rädd" för det. OK?
Inlägg #18: Postat: 2002-01-23 00:52:00
Stefan Whilde
När du drar allt över en kam och kallar det new age så har du blottat en okunnighet. Den klassiska homeopatin är en erkänd läkevetenskap i stora delar av världen. Sverige är ett av få länder som inte erkänt den på grund av ett stort tryckt från läkemedelsindustrin och på grund av svenska samhällets skeva inställning till begreppet vetenskap...
Inlägg #19: Postat: 2002-01-23 00:55:00
Stefan Whilde
forts Till skillnad från den traditionella vården så ger homeopatin människan en chans att ta eget ansvar och därför skapas också en frihet, friheten att påverka sin egen hälsa utan att vara beroende av forskare och läkemedelsframställare. Ett sunt, biverkningsfritt sätt att bli botad på djupet när det gäller allt ifrån "enklare" symtom som eksem, allergier och astma till s k obotliga sjukdomar som kolit, crohns, kronisk bronkialastma osv...
Inlägg #20: Postat: 2002-01-23 01:03:00
Stefan Whilde
forts Eller för att citera Mahatma Ghandi: "Homeopati botar procentuellt ett större antal fall än någon annan terapeutisk metod, och är utan tvivel säkrare, mera ekonomisk och den mest kompletta medicinska vetenskapen." Läs George Vithoulkas "Klassisk homeopati - en vetenskap" och lär Dig något som står utanför det svenska beroendet och omyndigförklarandet av individen...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...