|
Inlägg #21: Postat: 2002-01-23 01:07:00
|
|
Stefan Whilde |
Bara för att du inte har kunskaper om homeopatisk läkekonst, J, så innebär det inte att den inte finns. Det existerar en värld utanför lilla Sverige också. Tack och lov...
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-01-23 01:09:00
|
|
Stefan Whilde |
När du studerar nämnda läkekonst så förstår du också varför den inte har släppts in i det svenska samhället än. Fascinerande, det kan jag lova. Personligen är jag övetygad om att människans självläkande kraft i grunden är så stor att den bara behöver retas lite grann för att klara av det mesta. Retas, inte hämmas eller hållas i schack. Mvh Whilde PS Angående Tjomster. Visst kan väl det vara ett namn i dessa tider? J är det knapppast. Eller varför inte, förresten, i anonyma Sverige? DS
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-01-23 09:44:00
|
|
J |
Whilde. Hur vore det om du själv läste lite humanfysiologi och varför inte lite vetenskapsteori? Sen kan vi ju diskutera vad som är en "skev" inställning till vetenskap... P.S. Hur vet jag att du heter Whilde? Är det ett alias? Vad vet jag? - Att vara anonym är, såvitt jag vet, en rättighet på Sourze. Och även om jag säger att jag heter Johan eller Johannes eller nåt så säger väl inte det dig något? Jag är fortfarande lika anonym för dig. OK?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-01-23 15:12:00
|
|
Stefan Whilde |
J, du lever i en verklighet som jag levde i för ungefär sex år sedan. Det var då jag bröt med den traditionella vården, började gå i behandling hos en klassisk homeopat, blev botad från en obotlig sjukdom och började studera läkevetenskapen. Idag praktiserar jag den och har hjälpt många människor. Men det lustiga är att det inte är jag som botar dem. De botar nämligen sig själva.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-01-23 15:13:00
|
|
Stefan Whilde |
Och vad ska de då med mig till ifall de botar sig själva? De söker mig för att komma igång, få en ny infallsvinkel och givetvis för att behandlas homeopatiskt så att immunförsvaret orkar återhämta sig och sätta igång läkningsprocessen. Men de söker mig också för att småningom bli oberoende, för att ta ansvar för sin hälsa och därigenom unna sig friheten att påverka.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-01-23 15:17:00
|
|
Stefan Whilde |
Ingen kan längre säga åt dem att det är kört, du måste göra si eller så. De bestämmer själva vad de måste eller inte måste göra. Och det inflytandet är de värda. Alla är värda det inflytandet och alla kan skaffa det. När det gäller Sveriges hårdnackade motstånd mot klassisk homeopati så handlar det givetvis om makt och i slutändan PENGAR.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-01-23 15:18:00
|
|
Stefan Whilde |
En stark människa är inte någon bra kund för läkemedelsindustrin eftersom hon inte behöver industrins produkter. Men en sjuk människa, omgärdad av läkaryttranden om alla dessa obotliga sjukdomar, vet inget annat än att ta sin medicin och medicinen lagrar i sin tur sjukdomssymtomen i kroppen vilket garanterar trogna kunder åt industrin.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-01-23 15:19:00
|
|
Stefan Whilde |
Den klassiska homeopatin har erkänts utomlands i England studerar du den på universiteten, i Tyskland säljs substanserna på Apotek osv därför att resultaten talar sitt tydliga språk. Sverige kämpar emot eftersom vi är det mest läkartäta landet i världen i förhållande till invånarantal och eftersom läkemedelsindustrin och kemisk forskning är vår chans att hävda oss internationellt och eftersom maktapparaten/Socialdemokratin inte vill släppa greppet om medborgarna.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-01-23 15:20:00
|
|
Stefan Whilde |
En stark människa är inte bara en dålig kund, hon är också en usel marionett. Till sist om New Age: Att söka och göra sökandet till en livsstil är inte sunt i mina ögon. Detta är tyvärr ett alltför vanligt mönster i det som J kallar New Age. Personligen tror jag på handling. Jag tror på individens kraft och inte på gruppens förlamning.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-01-23 15:21:00
|
|
Stefan Whilde |
Jag tror också på människans komplexitet. De mörkare sidorna hos en människa förnekas ibland av så kallat "New Agefolk" vilket leder till en utslätning av själva existensen. Vi behöver se och bejaka eller i varje fall erkänna alla våra sidor för att bli hela människor. Sedan är det upp till var och en att välja väg utifrån egna erfarenheter, kunskap och ansvar. Du mår inte bättre än vad du gör dig, J. Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-01-23 15:57:00
|
|
J |
Jaha, där kom påhoppet på sossarna också. Det var ju oväntat. Inte. Det här är ju som att diskutera evolution med Jehovas Vittnen. Nu lägger jag ner. Adjö.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-01-23 23:44:00
|
|
Stefan Whilde |
Jag förstår dig, J. Att se bakom illusionen kostar på, men vad ska annars leda oss framåt? Om detta är ditt drömsamhälle så respekterar jag det. Tråkigt bara att du inte kan avrunda med självrespekt och att ditt sista ord blir ännu en fördom. Jag önskar dig hälsa och välgång. Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-01-24 03:53:00
|
|
rask |
okidoki!!!
jag vet att kaffe egentligen är dåligt för kroppen men om kroppen aldrig får lov att må dåligt så är det lite svårare att inse när man mår riktigt bra som tex efter ett hårt pass på gymet nä, jag käkar inga anabola eller annan stimuli jag går på livslust och nyfikenhet livets drog
däremot så är jag allergisk mot politik och rasism
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-01-24 03:54:00
|
|
rask |
okidoki!!!
jag vet att kaffe egentligen är dåligt för kroppen men om kroppen aldrig får lov att må dåligt så är det lite svårare att inse när man mår riktigt bra som tex efter ett hårt pass på gymet nä, jag käkar inga anabola eller annan stimuli jag går på livslust och nyfikenhet livets drog
däremot så är jag allergisk mot politik och rasism
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-01-25 00:02:00
|
|
Stefan Whilde |
Nej, det är klart att kroppen ska få må dåligt ibland. Hur ska vi annars veta hur det känns när den mår bra? Rask är en hjälte. Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-01-25 15:56:00
|
|
Tjomster |
Nej Stefan, du är hjälten. Tack för en suverän artikel.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-01-25 18:14:00
|
|
Stefan Whilde |
Tack själv, Tjomster, för kommentarer, stöd och uppmuntran. Och tack till J för debatten. Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-07-01 15:44:00
|
|
Carita |
Jag vill bara berätta att jag själv sökte upp en homeopat efter flera års flängande melan olika läkare som skrev ut lugnande medicin, antibiotika mm. Mitt problem var trötthet, återkommande halsont, smärtsamma menstruationer, ont ileder och muskler, återkommande migrän mm.
Efter några månader så hade en del besvär försvunnit och en del hade blivit lindrigare.
|
| |