Jag vågar säga det förbjudna

Den här tråden diskuterar artikeln Jag vågar säga det förbjudna.
Inlägg #1: Postat: 2002-01-18 15:25:00
Christian H
Ride on!! Äntligen någon som orkar påpeka det orimliga i Foppa-hysterin. Hypen mot Foppa är om inte annat orättvis mot Sundin och de andra spelarna som spelar som gudar i USA just nu. Speciellt Sudden tycker jag klarar en jämförelse med Foppa j-t bra och att kalla Foppa den störste? Jag läste hur hans stad reagerad när Salming åkte över på besök... DET är stort!
Inlägg #2: Postat: 2002-01-18 15:53:00
Andreas Alm
Sverige kanske kan backa hem och kontra sig till några segrar nu, men dom kan aldrig underhålla som dom hade kunnat med foppa. Foppa ÄR bättre än hela VM-laget 97 tillsammans.
Inlägg #3: Postat: 2002-01-18 15:55:00
Olof Öberg
Nu skulle de antagligen inte vinna guld med Forsberg i laget heller. Är Forsberg den bästa svenska spelaren genom tiderna - självklart. Sundin må ha räddat oss mot Finland för länge sedan, men det gjorde Masken också. Den enda riktiga måttstocken är NHLs slutspel och få spelare i NHL är lika konsekvent bra i maj och juni som Forsberg. Det är där Forsbergs pannben visar sig och Sundins sällan gör det.
Inlägg #4: Postat: 2002-01-18 19:49:00
Lena V
Tack David.
Inlägg #5: Postat: 2002-01-25 10:37:00
Max
Tycker att det har varit klart intressant att följa historien om Foppas vara eller icke vara i OS.
Men faktum är att Sverige har klart större chanser med honom i laget än utan.
Han kan ensam avgöra matcher, motståndarna har en enorm respekt för honom och han skulle bara geno sin närvaro skapa oro hos motståndarna och dra på sig deras bästa defensiva line vilket skulle öppna för andra spelare/kedjor.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-25 10:38:00
Max del 2
Vill absolut inte säga något illa om vårt lag som åker till OS.
Vi har flera ledarpersoner som kommer att stort ansvar men.. alltid detta men.. så är Sverige sämre utan Foppa än med. Diskussionen har varit berättigad men hypen är överdriven, tror att Sverige har en liten chans iaf, men den är mindre.
Laddar...