Inlägg #1: Postat: 2002-01-16 10:32:00
|
elisabeth |
Menar du allvar?
Jag tror iofs att det är lika tufft att vara för snygg osm för ful. Med den skillnaden att du som snygg kan tjäna pengar på ditt utseende. Och jag tror att det fra allt är det som sticker folk i ögonen, inte skönheten i sig. Men visst spelar utseendet roll.... Det kommer det alltid att göra tror jag.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-16 10:43:00
|
Juanita Gina Zanetti |
Det här var det larvigaste jag läst på mycket länge men jag förstår att ditt ego är stort när du har gått Chalmers. Skulle det vara synd om dig bara för att du är snygg? Jag har lärt mig att det är väldigt lätt för en tjej att utnyttja sitt yttre till sin fördel, jag har gjort det och kommer göra det tills det är borta.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-16 10:48:00
|
Daniel |
Ha ha ! Skulle vara kul att se bilder på alla dessa superintelligenta självutnämnda skönhetsdrottningar.
Jag är, likt prof. Dängroth, skeptisk :D
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-16 10:49:00
|
Martin F |
Tror knappast feminister motarbetar skönhet...
De problem du tar upp har väl de flesta drabbats av någon gång i någon form, kanske inte just som det yttrade sig hos.
Du har ju all förutsättning för att verkligen lyckas, vilket det också verkar som du har gjort. Grattis säger jag istället, du utnyttjar väl de resurser du begåvats med?
Det är ju än dock patetiskt att det finns folk som grabbarna du beskrev, men puckon stöter man ju på dagligen i vardagslivet, det gör alla.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-16 10:56:00
|
Varken rik eller vacker |
Vackra flickor och rika pojkar måste vara korkade för att man skall stå ut med att de finns. Rika flickor och vackra pojkar däremot, de kan man beundra hur mycket som helst. Fan vad världen är knäpp.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-16 11:21:00
|
Bertram |
Det låter som att de små Chalmer-overalls-töntarna känner sig hotade när en tjej visar sej vara bättre än de. Tänk dej själv, de har valt Chalmers för att slippa tjejer, och så kommer du där och överglänser dem! HEJA DEJ! säger jag.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-16 11:22:00
|
Lisa |
Anna, jag blir glad över att du tror på dig själv och inte fallit för omgivningens "press" att allt du skulle vara bra till är att vara snygg. Du är uppenbarligen smart nog att odla din intelligens. Lycka till!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-16 11:27:00
|
Anna |
Grattis.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-16 11:42:00
|
Michael Lundahl |
Andra gången ett dygn som jag känner för att dela ut en *Bamsekram*. Mycket välbehövlig artikel med helt klart ny infallsvinkel i en debatt där vi allt för länge hört samma saker idisslas alledes för länge. :
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-16 11:57:00
|
Christian Hasselberg |
Visst är vi människor ett ytligt släkte men det finns bara en sak att säga: Lyxproblem!!! Du har enligt dig själv begåvats med en stor fördel och gnäller! Du inser väl att du aldrig någonsin skulle vilja vara ful?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-16 12:11:00
|
Katarina |
kul,tänkvärt och lite elakt..
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-01-16 12:18:00
|
Lena |
Jag måste säga att jag känner igen problemet, men jag tycker det kvittar för jag vet vilka som älskar mig. Det är de som stannar hos mig även efter att ha sett mig osminkad och nyvaken och även efter att jag eventuellt har bräckat de i någon diskussion. De andra är det bara att vifta bort och inte bry sig om. Precis så som "fula" människor får göra med folk som är ytliga.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-01-16 12:18:00
|
Lena |
Vad jag däremot är osäker på är om detta är ett skämt och parodiserar på det andra inlägget av tjejen som är smal och inte kan gå upp i vikt? Eller är du seriös? Om du är seriös måste du se till att lära dig skriva ifrån eget huvud om du nu är så smart. Ditt inlägg är ju en kopia i stil. Fy. Fast å andra sidan. Det kan ju vara jag som är en blåst svarthårig..
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-01-16 12:26:00
|
Susanne Gräslund |
Problemet är väl att det de facto är mycket lättare att ta sig fram i samhället om man ser bra ut. Bland annat får man statistiskt sett högre lön. Det skapar en misstänksamhet hos andra när man inte vet om folk kommit fram på sina meriter eller på sitt utseende. Det goda med det onda mao.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-01-16 12:27:00
|
solen |
byt umgänge! inte är det feministernas fel att de killar du verkar söka är ointresserade eller fördomsfulla... jag tror att de du träffar inte är intresserade av samma saker som du och bara skyller på något annat pga mindervärdeskomplex. Alla har ngt att kämpa mot.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-01-16 13:05:00
|
Isa W. |
Om du skojar - bra, det var kul. Om du inte skojar: varför har du valt exakt samma form för din artikel som Anna-Maria Nilsson? Jag förstår verkligen var hon ville komma, men formen var ett ohejdat läsarfrieri. Din artikel är en gåta för mig... är det med flit? Berätta!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-01-16 13:17:00
|
ris |
Doktorerat vid Berkely? Antingen är du ironisk eller så är du mytoman... blir inte klok på vilket.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-01-16 13:34:00
|
David |
Du skulle kunna ha utnyttjat dit utseende genom att få hjälp av klasskamrater charma föreläsare osv. till att klara dig igenom din utbildning. Det kommer säkert folk tro att du gjort i och för sig.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-01-16 14:09:00
|
Stefan Holmqvist |
"Dubbelt så snygg som Claudia Schiffer. Finns inte jag i verkligheten?" Du tycks ha bra egenvärde och jag tror att det är det som skönhetsfixerade tjejer saknar lite.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-01-16 15:31:00
|
Kajsa Kallio |
Roligt skrivet. Men heter det inte IQ Fiskpinne?
|
|