Anti-skönhetskamp ger mig ett helvete

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-01-16 15:37:00
Sten
Kommentarerna är ännu mer intressanta än artikeln Den debatt den skapar borde få pris, inte antalet läsare.Som fd ombudsman i CF tror jag på din uppgifter även om det inte spelar någon roll för artikel
Inlägg #22: Postat: 2002-01-16 15:39:00
Anna Maria Nilsson
Antingen så är du sarkastisk och jävligt puckad eller så menar du allvar och är jävligt puckad. Eller, för att säga det hela på ett lite snällare sätt: Jag förstår inte vart du vill komma.
Inlägg #23: Postat: 2002-01-16 15:56:00
Jörgen G
Om det du skriver är sant så är jag glad att jag inte gick på Chalmers. "Man kan ju inte vara ihop med en tjej som är bättre än en själv i matte". Vilka idioter, vad är de rädda för? Drömmen är väl en tjej med kombinationen Snygg, Smart OCH Trevlig?
Inlägg #24: Postat: 2002-01-16 16:05:00
Emma
Läs kommentaren under "Anti-HM aktivister ger mig komplex" av en viss "Anna Li"... Den börjar "Eftersom idealet är att vara smal, så är det ..." och jag tycker att det med all önskvärd tydlighet framgår att hela den här artikeln av Anna Linusson endast är en parodi på ovannämnda. För inte är väl likheterna hos skribenternas namn endast en tillfällighet?? Så alla som hyllar Anna för hennes insiktsfullhet i världens diskriminering av "de vackra" kan nog lägga ner.
Inlägg #25: Postat: 2002-01-16 16:43:00
Leenus
Det finns ingenting feministiskt i att utmåla enligt-reklamnormen-snygga kvinnor som bimbos. Din kritik av människor som bara ser ett utseende är det feministiska i din artikel. Fröken Sverige-tävlingen är vidrig för att den står för just det du kritiserar.
Inlägg #26: Postat: 2002-01-16 17:00:00
Peter
Respekt Anna! Kul att nån kommer och gör den här jävla utseendedebatten lite mer grå än det vanliga svart-vita tjafset.
Inlägg #27: Postat: 2002-01-16 17:37:00
J
"Parodi är medelmåttans hyllning till geniet." Oscar Wilde
Inlägg #28: Postat: 2002-01-16 17:55:00
Nina
Att grabbarna trodde du var dummare än dem förstår jag inte alls. Kommer man in på Chalmers kan man bara inte vara dum som spån. Det är min självklara slutsats. Och dessa grabbar, kan ju då inte heller vara dumma som spån, men hur såg deras slutsats ut? tjipptjipp liksom.
Inlägg #29: Postat: 2002-01-16 19:33:00
Druvan
Din begåvning är inte trovärdig när du inte ens har vett att skriva ihop ord. "Kosmetika industrin" tex. Skön parodi iaf!
Inlägg #30: Postat: 2002-01-17 09:49:00
Johan riktiga
Nämen hej igen Anna. Debatterade lite om ditt mjukisinlägg tidigare, remember.....? Ja, du har nog rätt. Det verkar som om du har lagt ner åtskilliga år på att försöka ändra på världens uppfattning om ditt yttre. Ingen idé! Dra nytta av din skönhet istället! Har själv liknande erfarenheter med tillägget att dessutom se 10 år yngre ut. Blir sällan tagen seriöst men skiter i det. De som känner en vet vad du går för. Fast det ÄR ett lyxproblem egentligen.... faktiskt!
Inlägg #31: Postat: 2002-01-17 11:20:00
gustav almestad
snälla feministrörelse? jag tycker att de killarna på chalmers är anledning nog för dig att vara feminist. sedan när är det feminister som säger att snygga kvinnor är dumma i huvudet?
Inlägg #32: Postat: 2002-01-18 16:12:00
Johan
fy f-n för den här artikeln! upprörande. jag blir arg!!! du fattar ingenting. bara använder fula debattknep. om jag skulle gissa: du vet inte hur det är att vara mager, det handlar inte om smalhet, utan om att vara mager. varför du tycker mager vacker är obegripligt för mig. lägg ner!!!!!!"§!"§
Inlägg #33: Postat: 2002-01-18 19:37:00
Anders
Förstår inte riktigt...Om du hade vart mindre snygg så hade väl situationen varit densamma, med skillnaden att du inte skulle träffat de där typerna du pratade om?
Inlägg #34: Postat: 2002-01-20 18:52:00
Anna Maria Nilsson
det är rätt tragiskt egentligen, hur oförmögna alla är att uppfatta sarkasm. och hur alla tror att det faktiskt finns helt otroligt jättesnygga människor i verkligheten.
Inlägg #35: Postat: 2002-01-21 00:15:00
Liza Andersson
Fröken Sverige tävlingen gör inte så mycket mer än befäster och cementerar alla problem det skrivs om här.
Och eftersom den inte gör så mycket mer än påpekar att "alla söta flickor bör uppmärksammas främst för att de är söta" så har vi ingen användning av den.

Inse fakta i fallet:
Beslutet om vem som ska"representera" Sverige bygger helt på utseende.

Och om ingen kämpar för att utseendet inte ska spela någon roll, hur ska vi då komma dit?

/Liza
Inlägg #36: Postat: 2002-02-08 19:26:00
Rickard
Hmm som sagt har du faktiskt ett lyxproblem, det är nog ganska svart att sympatisera med din klagan, du borde nog faktiskt vara lite nöjd, det du pratar om later inte sa jävla jobbigt, det säger mer om nivan pa chalmers än om hur det "är" i verkligheten.
Inlägg #37: Postat: 2002-03-12 19:32:00
elin
hej, anna li, det är inte feministrörelsen som har kommit på att man är korkad om man är blond. det blonda idealet går långt bak i tiden till 1600-talet tror jag, då det var rödblont eller askblont som ansågs vara vackrast.
Inlägg #38: Postat: 2002-09-30 18:46:00
kermy
du har ju allt att vinna på att bli feminist. vi vill ju precis samma sak som du, att folk inte ska bedömas utifrån sitt utseende, oavsett om man är snygg eller ful. konstigt att du som doktorand och allt inte kan inse det. tänk om!
Inlägg #39: Postat: 2003-02-16 20:12:00
Lisa
Det feministerna vill få bort är inte dig utan just denna syn, att en kvinna bedöms utifrån sitt utseende. Så länge kvinnor blir bedömda efter sitt utseende och i en värld där man i vissa fall kommer längre med ett vackert utseende än all talang i världen, så kommer snygga kvinnor bli illa bemötta. Vi ska inte se varandra som hot utan som medmänniskor; bli feminist istället och hjälp till att förändra!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...